Specificaties DVD speler - Bekijk alle specificaties

KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN) Review

Froos 2 mei 2009, 947 views

KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN)

Pluspunten

• Mooie afwerking, prima beeld, vooral bij DIVX

Minpunten

• WLAN kaart ondersteuning is extreem beperkt, slechte firmwareupdates/buggy firmware.

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik heb em nou al een tijdje. Ik zou er graag meer mee willen doen maar de functionaliteit is nogal beperkt. Het apparaat tot wlan overtuigen is een vak apart, uiteindelijk heb ik het opgegeven en een WAP54G omgeconfigureerd zodat de player die kan gebruiken. Dit was goedkoper dan het passende kaartje zoeken EN sneller aangezien de passende kaart maximaal 11mbit ondersteund. De extra functies gebruik ik nauwelijks, hij wordt hoofdzakelijk als DVD speler gebruikt en daarvoor functioneert ie uitstekend. DIVX beeldkwaliteit is prima

====================================
kleine update:
De nieuwe firmwareupdates hebben ervoor gezorgd dat de speler nu weigert JPGs te tonen van disk of netwerk en DIVX films vanaf netwerk. Helaas is er ook geen weg meer terug dus helaas kan ik nu veel minder van de functionaliteit gebruiken. Er komen volgens Linksys ook geen updates meer dus dit is dan End of Life voor deze speler. Beetje jammer.. heb de score aangepast.

====================================
02-05-2009

sinds januari geeft de Kiss 1500 geen display meldingen meer en weigert dienst. Ik heb geprobeerd om er de laatste standaard firmware in te flashen maar hij wil definitief niets meer.

Gezien het gebruik en de totale levensduur moet ik tot de conclusie komen dat dit geen beste aankoop was. Een goedkope player van 50E die ernaast staat, doet nog braaf z'n werk terwijl dit, destijds relatief dure, apparaat de geest al gegeven heeft.

Ik zag dat Linksys het model en de layout van het apparaat nog steeds gebruikt. Ik was op zoek naar een nieuwe DVD speler cq Mediacenter Extender maar ik denk dat ik de Linksys versie toch laat staan.

Heb jij ook een KiSS DP-1500 (MP3/WMA/OGG, DivX, P.Scan, LAN)?

Een erg karige review. Als je het apparaat niet kent leer je er zeker niks bij door deze review te lezen. Ook vind ik dat je wel iets beter nederlands kunt bezigen, een "apparaat tot wlan overtuigen" is gewoon geen nederlands en zo staan er nog wat dingetjes in.
Jammer....
Wel jammer dat je zelf niet de moeite neemt om een review te schrijven. Dan krijgt zo'n posting als die van jou al snel een hoog "beste stuurlui staan aan wal"-niveau.

Wie de moeite neemt om een dergelijk apparaat te kopen, weet welke mogelijkheden het apparaat biedt. Zeker op een site als tweakers.net waar de gemiddelde gebruiker een grotere technische voorliefde heeft.

Ik denk dat mijn boodschap best aardig overkomt. WLAN met dit apparaat zonder veel extra's of moeite is een gecompliceerde uitdaging en de ondersteuning van de producent laat op zn zachtst gezegd veel te wensen over.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat het design van de speler prima is en dat het beeld bij het afspelen van een DIVX film beduidend beter is dan bij menig andere speler met DIVX ondersteuning.

Dat positieve weegt echter niet op tegen de nadelen en ik plan dan ook spoedig afscheid te nemen van deze kleine speler.
Hij schrijft zelf geen reviews:
mistered heeft geen reviews gefabriceerd.
En dit zijn zijn reacties: http://tweakers.net/searc...erreacties&Query=mistered
Wat een zuurpruim ;)

Ik heb zelf vele jaren geleden een KISS 500@508 gehad, toen vervangen door een XBox1 met XBMC en nu zit ik eraan te denken om een HTPC in elkaar te flansen.
Die DivX spelers heb ik nu wel een beetje gehad, maar de Xbox1 was wel: _/-\o_ , helaas kan die weer geen HD DivX aan.
De XBOX360 + PS3 kunnen met moeite DivX afspelen en al die zogenaamde DivX spelers werken over een tijdje niet meer (nieuwe codecs, HD content heb je weer sterkere CPU nodig etc. etc. etc.)
Dus als ik jou was zou ik ook voor een HTPC gaan.
Je kunt toch een vorige firmware terugzetten? Dat heb ik gedaan met mijn KISS 1000 en alles functioneert weer zoals ik het wil.
Ik ben nu 3 versies terug gegaan en tot nu toe nog geen succes. Ik heb verder nog niet meer energie gestoken in downgrades of andere "externe" firmwares. Momenteel steek ik mn energie in het zoeken naar een vervanger :+)