Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US) Review

Wijnands 22 november 2007, 975 views

Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)

Pluspunten

• Stevig, prettige aanslag.

Minpunten

• Bijgeleverde software niet even duidelijk.

Nadat steeds meer collega's begonnen te klagen over m'n stokoude IBM toetsenbord toch maar 's wat nieuws besteld. Kon kiezen uit deze of een standaard lenovo. Dan is de keuze snel gemaakt.

Uitpakken. Boel is goed verpakt in een mooie doos. Aansluiten en software installeren zo gebeurd.
Helaas dit dit toetsenbord ook weer vol met allerlei extra knoppen maar ze zitten gelukkig uit de weg. Enige wat ik geconfigureerd heb eraan is dat Web/Home nu firefox opstart.

Typen, daar gaat het om met dit bord. Aanslag is prettig, je voelt dat je typt maar te zwaar is het niet. Een natural layout is natuurlik wennen maar als je blind kan typen is dat zo gebeurt.

Wat kan ik er verder over vertellen? Het typt heerlijk, m'n polsen zijn er blij mee en het zwart staat netjes bij m'n zwarte T60 laptop.

Fijn ding!

Heb jij ook een Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 (Qwerty US)?

Inderdaad superfijn toetsenboard, kwalitatief zeer hoog (kost ook wat)
En in het kader van prijs kwaliteit, bij alternate gekocht als OEM kit met een muis erbij voor 39 euro
Geen bijzonder muis maar toch mooi erbij voor die prijs.
Heb je geen problemen met de Y en de U toets? Ik heb het toetsenbord ook een tijdje gebruikt, maar ik zit nu weer achter een oudere natural. Want als je snel en blind typt druk je niet zo hard op de toetsen, waardoor de Y en de U vaak wegvielen. Collega's hebben overigens hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan dat ene exemplaar.
Ik heb 4 van deze toetsenborden, 1 thuis, ik werk bij 2 bedrijven bij beiden staat er 1 en 1tje in Canada waar ik vaak op vakantie ga. Allemaal doen ze het perfect en ik wil nooit meer iets anders.
Ik heb dit toetsenbord nu ongeveer 2 jaar in gebruik.
Op het werk nu bijna een jaar denk ik.

Software installeer ik niet eens, de meeste knoppen gebruik ik toch niet.
Mail en web browser heb je de software ook niet voor nodig, er wordt de default browser/mail programma gebruikt.
Verder heb ik de play/pause en volume knoppen via WinAMP in gebruik.
Ik heb ook een ms natural en die maakt aardig wat lawaai(een oude grijsblauwe) en wou deze wel graag vervangen. Maar nu vroeg ik me af hoe het zit me de geluidsproductie van dit ding.
Y en de U, geen probleem. Geluid. Tja... het is iets meer dan die spotgoedkope bagger die HP en IBM meeleveren maar het komt niet in de buurt van m'n oude IBM M-serie.
Inmiddels zijn de steuntjes aan de kant van de kabel afgebroken. Toetsenbord ligt nu dus noodgedwongen plat.