HP Wi-Fi Direct mobiele muis (LQ083AA) Review

Dasherman 6 april 2012, laatste update op 6 april 2012, 1.477 views

HP Wi-Fi Direct mobiele muis (LQ083AA)

Pluspunten

• Mooi
  • Ligt fijn in de hand
  • Neemt geen poorten in beslag

Minpunten

• Verliest soms verbinding
  • Dubbelklikken is niet al te fantastisch

Fijn muisje voor mijn laptop met als grote voordeel dat hij geen usb-poorten inneemt.
Hij ligt lekker in de hand en heeft nog 2 extra knoppen aan de zijkanten.
Hij is precies genoeg, maar een groot nadeel is wel dat dubbelklikken niet altijd zo fantastisch goed (af en toe reageert hij dan niet).
Het Wi-Fi gedeelte werk ook gewoon goed, maar soms verliest hij de verbinding, dus voor shooters is een muis met draad toch nog beter.

Heb jij ook een HP Wi-Fi Direct mobiele muis (LQ083AA)?

He dit is leuk. Wifi ook gebruiken als bus voor dit soort randapparatuur.

Ik had voor mezelf al eens bedacht dat dat wel handig zou zijn, want waarom moet er weer een wireless adapterding voor je muis in een usb poort geprikt worden als je al wireless en bleutooth aan boord van je laptop hebt? Onzinnig eigenlijk.
Maar dit blijkt dus al in de handel te zijn.
Bluetooth muizen bestaan al langer. Apple gebruikt het sinds de Pro Mouse draadloos werd, Logitech heeft er veel gehad en zelf Microsoft heeft ze dacht ik :) Bluetooth is wat meer geschikt om dat er minder stroom gebruikt wordt en het meer als drager voor HID gegevens geschikt is dan wifi (dat als vervanger van Ethernet zou moeten gelden - ik zou mijn muis niet via een cat5 kabel willen gebruiken). Het is handig, maar als er gewoon overal bluetooth in zat, was het nog handiger geweest.