Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

2mb 5 april 2012, laatste update op 5 april 2012, 3.628 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Redelijke geluidsweergave

Minpunten

• Plastic bouwkwaliteit
  • Dun, niet zo stevig kabeltje

Ik heb deze headphone nu een paar jaar en kan ze vergelijken met andere headphones zoals de AKG K 240 Studio en de Sennheiser HD 25-II.

Geluidsweergave
De HD 201 heeft een redelijk goede geluidsweergave, zeer goed voor het geld zelfs. De middentonen zijn zeer goed, het laag en het hoog wat minder. Op hoge volumes wordt het hoog wat schel. De HD 201 gaat niet zover door in het laag, waardoor de bas die je hoort nogal zwak is. Muziekproduceren/mixen zou ik niet doen met dit type, daarvoor is de geluidsweergave gewoon niet representatief genoeg. Voor muziek luisteren, zeker genres die niet zoveel basweergave nodig hebben, is hij prima.

Bouwkwaliteit
De HD 201 is van plastic en niet super stevig. Bij thuisgebruik is het geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat ie wel kapot gaat als je hem laat vallen/op gaat staan of iets dergelijks. Het snoertje is dun en zit niet zo stevig vast in de schelp. De kussentjes kunnen na een tijd gaan afbladderen.

Prijs-kwaliteitverhouding
Ik heb ze voor zo'n 20 gekocht destijds, en voor dat geld is de kwaliteit goed. In verhouding tot andere headphones, voldoende.

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

Ik heb deze ook en kan je vertellen dat ze niet te breken zijn. Ik ben regelmatig met me bureaustoel over het snoer heen gereden etc. Hij heeft het uiteindelijk begeven omdat mijn kat aan het snoer heeft lopen knagen waardoor hij doormidden was :D
Als je niet teveel eisen hebt is dit een prima keuze inderdaad. Draagcomfort is iets minder dan die vergelijkbare Phillips-classic: de SHP-2000.

Onverwoestbaar en als hij toch kapot gaat: geeft niet
voor dit geld gebruik je geen 300 euro kostenden headset voor studio/thuis gebruik, je moet hem wel aan een headphone-amp/reciever hangen om echt goed geluid eruit te krijgen.

het is armoede high-end die toch in veel studio's gebruikt wordt :Y)

[Reactie gewijzigd door stewie op 19 oktober 2012 22:40]

Onzin, Helemaal niets mis met de kabel
spreek uit ervaring.