AKG Acoustics K240 Studio (Goud, Zwart) Review

2mb 5 april 2012, laatste update op 5 april 2012, 895 views

AKG Acoustics K240 Studio (Goud, Zwart)

Pluspunten

• Warme midden en hoge tonenweergave
  • Lange levensduur, goede bouwkwaliteit
  • Zorgvuldige afwerking

Minpunten

• Geen krachtige basweergave
  • Redelijke warmteontwikkeling bij lang dragen

Ik heb deze headphone nu een paar jaar en kan ze vergelijken met andere headphones zoals de (veel goedkopere) Sennheiser HD 201 en de (veel duurdere) Sennheiser HD 25-II.

Geluidsweergave
Mijn 240 Studio is nu ingespeeld met flink wat uren muziek en de geluidsweergave is goed tot zeer goed. Het geluid is enigszins warm, de midden en hoge tonen zijn zeer aangenaam. De basweergave is redelijk, maar heeft niet zoveel kracht. Ik heb deze headphone ook gebruikt om muziek te produceren en dan merk je dat je de kick en bas moeilijk af kunt mixen en dat je ze te hard zet. Het stereobeeld is wel zeer goed, en alle andere elementen zijn prima betrouwbaar te mixen.

Bouwkwaliteit
De headphone heeft lekker zachte nepleren schelpen die over je oor vallen, waardoor het soms wel wat warm kan worden. Er zit een afneembare kabel aan, en een soepele hoofdband. Alles is solide afgewerkt, gemaakt in Oostenrijk staat erop, en dat zou goed kunnen. Mijn exemplaar is nog in dezelfde goede staat als toen ik 'm kocht.

Prijs-kwaliteitverhouding
Ik heb ze voor zo'n 95 gekocht bij Feedback destijds, en voor dat geld is de kwaliteit zeker goed.

Heb jij ook een AKG Acoustics K240 Studio (Goud, Zwart)?