Bose IE2 (Zwart) Review

kapjamie 30 januari 2013, 4.762 views

Bose IE2 (Zwart)

Pluspunten

• Mooi design
  • Prachtig Akoestisch geluid
  • Ook films met DTS is kristal helder, net een bioscoop
  • Goede service van Bose
  • levertijd
  • Email respons
  • Klantvriendelijke mailtjes

Minpunten

• niet echt negatiefs je hoort het verschil goed van geluidskwaliteit als je op een versterker, of ander mobiel, mp3 speler een mp3 afspeelt.
  • negatief van 1e generatie Bose In Ear, dat de aansluiting naar mp3 speler snel ging slijten
  • het koort mocht voor mij iets langer, vooral als mensen langer zijn als 1,90 of misschien wel 2 meter, maar tegenwoordig kun je die ook verlengen natuurlijk

|BOSE IN EAR | 2e generatie | Stay Hear Tips | Klantenservice BOSE | Comfort | Geluid |

Beste mensen,

Van Bose verwacht je altijd erg goede geluidskwaliteit voor natuurlijk aardig wat centjes. Na rondsurfen op internet kwam ik uiteindelijk bij Bose terecht, heb eerst nog getwijfeld of ik voor Monster beats ging, maar dat vond ik toch weer iets te veel van het goede. De prijs vond ik erg prijzig, want in princpe zijn het maar "oordopjes" om het zo te noemen. Je kunt ze zo laten liggen natuurlijk of laten vallen tussen je fiets spaken, maar dat ligt natuurlijk geheel aan je zelf.

Bose In Ear 1e generatie
Ik kon natuurlijk niet wachten om de stad in te duiken en rond te kijken welke oordopjes ze hebben van Bose. De winkel Dynabyte bevalt mij altijd erg goed en prima service. Ik zag ze staan van Bose en wilde deze al snel meenemen voor een prijskaartje van ¤ 70,- dat viel gelukkig nog mee. En ik voor dat geld liet ik ze niet liggen.

Ik natuurlijk snel naar huis gereden, en uit gaan testen, want wat ik eenmaal heb gekocht wil ik altijd zo snel mogelijk hebben en testen. Nu jullie dit misschien wel lezen zullen precies hetzelfde hebben als ik.

In de doos:
Mooi verpakt, alleen jammer dat het plastic wat er omheen zat keihard is dat je met een schaar en beetje frummelen de verpakking eraf kon halen. Ook natuurlijk hard plastic waardoor je je zelf nog kan bezeren, maar er zijn meer van deze verpakkingen in de winkel niet alleen van Bose, waaraan je je kan bezeren, haha.

In ieder geval zat er een handig hoesje bij, waar je makkelijk je oortjes in kunt doen, netjes oprollen zodat je niet alles uit de klit moet halen. Ook nog dopjes van de maten:
- Small
- Medium
- Large

Het design vond ik er mooi, enige wat ik vond was de aansluiting dat hij beetje zacht aanvoelde, zodat het snel kon slijten. Later bleek dat ook zo te zijn.

Defect Bose In Ear:
In augustus 2011 heb ik ze aangeschaft voor een prijs van ¤ 70,-. En in het jaar begin 2012 begon de jacket of aansluiting aan de onderkant al snel te slijten. Dit vond ik natuurlijk erg jammer, en ik gelijk naar de dicht bijzijnde audio winkel gegaan, die ook Bose producten verkopen. Hun zeiden dat je dat kon maken voor een paar 10tjes. Ik vond het prima als er dan geen geluid meer lang zou komen, breng ik ze daar naar toe.

Ik dacht waarom niet even Bose informeren?

Paar dagen later heb ik mail gestuurd met het garantie bewijs en verteld dat de Bose oordopjes aan het slijten zijn, en wat ze hier aan kunnen doen.

Al snel kreeg ik dezelfde dag al direct een mailtje dat ik ze gelijk op kon sturen. Ik stond er versteld van dat dat al gelijk kon, en goede service wat ze bieden via mail is echt helemaal super! Ik heb ze netjes opgestuurd natuurlijk zonder accessoires waar ze om gevraagd hebben en een nette brief getypt en mee verzonden.

Na een paar dagen kreeg ik al gelijk reactie:

Geachte heer *****,

Naar aanleiding van de vandaag ontvangen papieren is een order ingevoerd voor levering van een servicepakket met een nieuwe hoofdtelefoon, type Bose IE2. dit is een vervangend type voor het destijds door u gekochte model en is onder andere voorzien van onze nieuwe 'Stay-hear' tips.

De levertijd bedraagt ca. 5- 7 dagen, veel luisterplezier weer gewenst.

Met vriendelijke groet,

******* van ****** - van Dunnewold
Customer Care Specialist

Had dit niet verwacht al snel reactie, en al helemaal geen nieuwe Bose in ear oordopjes. En dan ook nog eens een nieuwere generatie hiervan, omdat ze die oude niet meer konden leveren.

Ik natuurlijk netjes een brief terug gestuurd. En dat ik de service bijzonder goed vond.

29-3-2012 verstuurd van nieuwe Bose In Ear (stay-hear tips) IE2
02-4-2012 binnen voor 12:00 uur!

Het geluid van 1e generatie Bose, was mooi, alleen oordopjes moest je soms in je oren duwen om een mooie bass te krijgen.

Het geluid van 2e generatie Bose, is veel akoestischer en mooie geluid, ze blijven fijn in je oren zitten, en je merkt amper dat je ze in hebt. Enige vond ik de kabel van de 1e generatie Bose langer dan 2e generatie. Deze is dus beetje te kort, vooral voor de langere mensen. Maar dit gaat buiten het geluidskwaliteit om.

Als ik veel geld had, zou ik meerdere producten aanschaffen van Bose, want dit blijft persoonlijk mijn merk product kwa geluid en design!

Cijfer klantenservice: 5

Geluid:
Je hoort het verschil goed van geluidskwaliteit als je op een versterker, of ander mobiel, mp3 speler een mp3 afspeelt. Een is mooier dan de ander, maar lijkt me ook logisch.

Geluid is met muziek iets minder als met films.

Comfort:
Met comfort van Bose zit het met de IE2 (2 gen.) stukken beter. Komt voornamelijk door de nieuwe Stay Hear tips. Het blijft fijn zitten, en ik had met die andere dopjes van Bose generatie 1 dat ze soms pijn gingen doen in mijn oorschelp na lang dragen. Met IE2 is dat helemaal verdwenen, en merk je immers dat ze in je oren zitten.

Cijfer: 4

Ik heb getest met de film Cowboys & Alliens, dat is natuurlijk super mooi geluid, heldere geluidseffecten en het lijkt ook of het om je heen gebeurd, dus surround. Probeer maar eens uit! Ik heb direct via mijn pc getest niet eerst van mijn versterker naar de pc toe.

Binnenkort ga ik weer meer films bekijken met deze oordopjes.

Ook nog eens snelle bezorging van UPS! Met Track & Trace.

Dit is overigens mijn eerste review in mijn leven, ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Veel luisterplezier!

Heb jij ook een Bose IE2 (Zwart)?

Really? Want mijn persoonlijke ervaring met Bose is dat 90% van de aankoopprijs voor de naam betaalt moet worden. Zo vind ik het Bose 3 2 1 systeem een goedkoop stuk plastic... De klantenservice is inderdaad erg goed als ik dat zo lees, maar heb je ooit gelijk geprijsde earphones van een ander merk geprobeerd (bijvoorbeeld Sennheiser of Shure)?
hallo,

ik heb sennheiser en beats gebruikt.
in vergelijking met deze oordopjes, bezit ze zelf ook(de 2ed generatie dan wel)
hebben geen blik geluid zoals de sennheiser en beats.
deze hebben na mijn zeggen ook te veel bas en geen tot weinig hoge tonen. als je rock metal klassiek eigenlijk alles behalve house hardcore of rap ed zij die oortjes van beats ed een geweldige geld verspilling ze waren tevens in een maand naar de knoppen. kabel breuk je kent het wel.

Bose blijft het best,

groet
Ik begrijp jullie reacties. Het is natuurlijk ieder zijn eigen voorkeur van muziek en wat hij/zij hoort. Enige welke oordopjes ik heb gehad zijn creative ep630 geloof ik van 20 euro en Sensheiser CX500 met volumeregeling van 30 euro.

Ik heb ook nog reserve van philips van 10 euro, want die bose oordopjes neem ik niet overal mee naartoe. Enige wat mij wel opviel vriend van mij heeft een mp3 speler van 625 van b&o. Wat een geld ja ik schrok ervan toen ik dat op internet las. Ik heb deze getest met de philips oordopjes in ear van een tientje. Iig dan kun je niet zeggen dat de oordopjes kut zijn, want daar komt dus echt enorm goed geluid uit. Dat komt hoofdzakelijk door die mp3 speler natuurlijk. Mag ook wel.

Maar ik bedoel ook te zeggen dat het wel degelijk verschil maakt hoe je je eigen muziek aan kan passen op jou gehoor wat jij fijn vind klinken. Dus welke versterker, mp3 speler maakt ook dubbel nog eens uit van de kwaliteit van Bose oordopjes. En ook equalizer.

Afgezien alleen los van goede mp3 spelers kan je natuurlijk wel goed testen uitvoeren op 1 dezelfde muziek speler. Maar los van de oordopjes zelf kan ik oordelen dat de oordopjes van Bose net iets beter zijn met films dan met muziek.
Die haat jegens Bose zul je toch altijd houden van mensen.

Zelf heb ik hetzelfde verhaal als jij meegemaakt met vervanging, en ben dan ook dik tevreden met de service van Bose.

Geluid blikkerig? Houd een ander voor de gek.
Te duur voor de geleverde kwaliteit? Blijft subjectief; is maar net of je het er voor over hebt. Zo zijn er mensen die een Beats koptelefoon liever hebben dan een Sennheiser of een ander gelijk geprijsd merk.

Ik heb een Sennheiser HD 958 in mijn bezit, maar toch vind ik de OE2 van Bose ook goed, aangezien alleen al de comfort andere merken ruimschoots voorbijgaat.
Ik heb niet altijd behoefte aan de 'Sennheiser-sound'.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Voor "realistischer" geluid ga ik toch liever voor de duurdere Sennheisers, de Denon D2000 en hoger of de Shure in-ears. De SE215 is echt bizar goed voor z'n prijs. De SE530 is al helemaal heerlijk.
Maar de Bose IE2 is heerlijk voor het kijken van films of spelen van games. Voor muziek zijn ze naar mijn mening gewoon te gekleurd. Aangedikte bass en verstopt hoog.

Maar dat is niet erg, dat is namelijk waar zeker 80% van de consumenten markt naar zoekt.
Daarom worden ook altijd bizarre subwoofers geleverd met veels te kleine satelliet speakertjes.

Overigens heb ik ook niets anders dan goeds te zeggen over de klantenservice van Bose.
Daar kunnen Shure, Sennheiser en Denon wel het een en ander van leren.

De review zou nog wel wat extra informatie betreft comfort en geluidskwaliteit kunnen gebruiken, en een foto zou niet misstaan. Verder een makkelijk te lezen review :)

[Reactie gewijzigd door Bonthouse op 3 april 2012 00:02]

Wat betreft de invloed van de overige hardware op de geluidsoutput van je earphones heb je zeker gelijk, alhoewel sommigen er wel heel ver in gaan (bijvoorbeeld: bepaalde pads op je ramen plakken of stenen vasttapen aan de luidspreker kabels, om bepaalde harmonische trillingen te onderdrukken, gaat de geluidswaliteit echt niet verbeteren). Maar er komt natuurlijk ook een zekere mentale factor bij kijken. Zo hebben veel audiofielen het over een burn-in voor je headphones. Dit betekent dat je ze een nacht laat liggen terwijl ze ruis (een constante output van geluid over een heleboel frequenties. Daar zijn zelfs speciale applicaties voor ontwikkeld) afspelen. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de conussen wat losser worden, waardoor bijvoorbeeld de bas een stuk beter door zal komen. Ik vind dit echter maar onzin, want volgens mij heeft zo'n burn-in eerder te maken met het wennen van je eigen gehoor aan het nieuwe geluid van de (nieuwe) headphones. Dus in die zin is een objectieve review over enige audio bijna niet mogelijk (mits de producten van vergelijkbare kwaliteit zijn). Het is dus in principe heel persoonsafhankelijk of een product goed klinkt of niet.

Ik vind het overigens wel enigszins vreemd dat Bose dan blijkbaar zijn earphones voor films ontwikkelt (of de goede performance daarvoor moet een toevalligheid zijn). Ik heb namelijk nog niet vaak mensen met earphones in, een film zien kijken in de huiskamer. Ik zet dan iig gewoon m'n headphones op (Sennheiser HD 598) :)
@bansheeben

Ik vond dat met de film die ik gekeken heb en geluidseffecten en vergelijk met muziek op mijn telefoon vond ik persoonlijk de film beter klinken, maar dat zal ook komen omdat dat DTS kwaliteit was van de film en telefoon of mp3 heeft een formaat van FLAC of MP3. Ik moet zeggen het geluid is wel degelijk beter als die van Bose in ear van 1e gen. Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk kwa geluidskwaliteit.

Sommige mensen horen niet eens verschil tussen oordopjes van 20,30, 40 of 100 euro.

Net als mijn moeder die ziet het verschil niet in kwaliteit van het beeld. HD ready of Full HD, ik zie daar duidelijk verschil tussen, maar dat komt misschien ook dat ik misschien meer kennis heb. Maar ik denk dat ik het zo beetje duidelijker wilt maken.
Euh nou nee. Van Bose verwacht ik gekleurd geluid, een leuk design en een slechte prijskwaliteit-verhouding. Voor hetzelfde bedrag heb je vrijwel altijd audio-appatuur die beter klinkt.
Zit te twijfelen tussen de Sennheiser IE80 en de Shure SE315. Iemand daar toevallig ervaring mee...?
De IE80 bevalt mij erg goed. Vervangbare kabel is altijd een pré. Bassterkte is prima te regelen met het draaiknopje. Heb hem zelf op de 2e stand staan.
Er worden ook genoeg soorten siliconen dopjes en foams meegeleverd. Mijn voorkeur gaat uit naar de grote foams.
Geluid is subjectief maar naar mijn voorkeur is het prima. Bas waar nodig, midden duidelijk en hoog niet piercent maar wel aanwezig. Wat mij betreft ligt de Sennheiser sound mij wel.