Specificaties router - Bekijk alle specificaties

Sweex Broadband Router (RO003) Review

s-l 28 maart 2012, laatste update op 28 maart 2012, 302 views

Sweex Broadband Router (RO003)

Pluspunten

Minpunten

• Limiet portforwarden

Beheerbaarheid Score: 3
We hebben hier thuis deze router een tijdje gebruikt als vervanging voor een Linksys die kapot was gegaan. We hadden de eerste de beste router die we tegen kwamen gekocht. De R0003 router van Sweex had een mooi prijsje en die hadden we dus ook genomen.

Een erg groot nadeel is het limiet van tien poorten die je tegelijkertijd kan forwarden, wat erg irritant is als je een server hebt draaien en veel VNC verbinding hebt opgezet. Dan kom je namelijk in de problemen en moet je keuzes maken.

Voor die mooie prijs is het een degelijk ding, maar als je want meer uit je netwerk wilt halen raadt ik je aan om een andere te kopen. Deze router is daar namelijk niet echt geschikt voor.

Heb jij ook een Sweex Broadband Router (RO003)?

Als ik die scores qua aantal sterretjes zie, zou ik verwachten dat je bij negatieve eigenschappen nog wel wat meer dan één punt zou opnoemen.
Begrijp me niet verkeerd; je zult ongetwijfeld een goede reden hebben om dit ding af te kraken, en dan is het handig dat je een review toevoegt om andere Tweakers te waarschuwen; een beperkte review is altijd nog nuttiger voor de pricewatch dan géén review. Maar dit is wel heel beperkt... als je dan toch de moeite neemt om een textuele toelichting te geven, maak het dan ook iets uitgebreider.
Wat is er bijvoorbeeld mis op de punten ondersteuning en de betrouwbaarheid?