Sony MDR-XB500 (Zwart) Review

admvisserd 28 maart 2012, laatste update op 28 maart 2012, 725 views

Sony MDR-XB500 (Zwart)

Pluspunten

• Goede bass
  • Goed overig geluid
  • Comfortabel
  • Goede geluid isolatie van buiten als je muziek op heb staan om 8%

Minpunten

• In sommige omstandig heden kom je een stukje snoer te kort

Deze koptelefoon is mooi stevig, kan een stuk door buigen.... niet dat dit de bedoeling is maar hier kwam me vriendin achter dat het kon :P

Het snoer is dun maar wel stevig. Het snoer had wat langer gemogen, je kan hem aansluiten op de voorkant van elke computer maar je kan hem niet achterin de computer stoppen hier is een verleng stukje voor nodig. Die heb ik hier nog liggen dus dat is geen enkel probleem voor mij.

Je krijgt de koptelefoon in een mooi fluweel zwart zakje hier kan ook eventueel nog wat bij in zoals een mp3/4 speler.

Wat het geluid betreft het is helemaal wat ik verwacht had. De lage tonen komen heel mooi door maar niet extreem hard of overtreffend, Ik heb een subwoofer in mijn auto die gemiddeld is (600watt) Hierdoor zou je denken dat ik van harde boem boem muziek hou en dat klopt mischien ook wel :P

Maar me vriendin die me subwoofer niet zo leuk vind, vind deze koptelefoon ook erg mooi en goed klinken, ze zegt dat ze tonen hoort die ze normaal niet hoort in de liedjes dit komt omdat deze koptelefoon erg laag kan gaan wat geluid betreft.

Ook me nichtje die wel eens een schiet spel speelt is ook onder de indruk van het geluid.

Ik gebruik meestal de koptelefoon op ongeveer 20% vollume voor het leren tijdens school er is veel geluid en afleiding sins ik deze koptelefoon heb leer ik veel beter tijdens school :) groot pluspunt wat mij betreft

Mocht iemand vragen hebben laat maar horen en ik zal proberen je vraag te beantwoorden.

Heb jij ook een Sony MDR-XB500 (Zwart)?

Persoonlijk vind ik de XB500 erg tegenvallen evenals de XB700. Deze headphones hebben een leuke diepe krachtige bass maar de rest klinkt nergens naar. De ZX700 daar in tegen klinkt juist weer heel mooi. Alles is in balans en klinkt nog vrij goed ook. Ik gebruik deze nu naast mijn EX1000 in-ears. Uiteraard is de ZX700 verre van perfect zoals de EX1000 maar klinkt wel erg goed en gebalanceerd. Zeker een aanrader. Heb je zelf ook de ZX700 beluisterd? Dat zou imho een veel beter aankoop zijn :)
Waar ik bij de XB700 de bass echt te overdreven vind, vind ik het bij deze juist wel weer gebalanceerd, en daarnaast hoorde ik net zoals hier in de review is aangegeven ook veel extra detail met deze koptelefoon. Ook het comfort vind ik echt een groot pluspunt.

Het is dus erg persoonlijk of je de bass teveel vindt of niet, voor mij is het perfect, maar ik ben dan ook redelijk basgevoelig opgegroid (wel met U2 en Dire Straits goddank, maar mijn vader kon de +Bass knop altijd wel vinden, en dat heb ik vrolijk overgenomen)
ik vond de xb500 en 700 qua klank ook niet zo goed, om me nog subtiel uit te drukken. Ze zitten lekker, ze zijn dicht waardoor je ze overal op kunt zetten en de bass is inderdaad sterk aanwezig wat met sommige soorten muziek wel fijn is, echter klinkt het geheel voor geen meter (naar mijn mening dan). Nu naar een AKG 514vll aan het luisteren, die klinkt opzich wel redelijk goed voor het geld, maar zit minder comfi en is open.
Ik heb de ZX700 niet gehoord ;) kan zijn dat deze beter zou geweest zijn maar deze had geen levertijd van 1dag :) dat was ook een belangrijke keuze