Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

Krentenbol 2 februari 2008, laatste update op 23 juni 2009, 1.804 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Tikt lekker
  • Heeft voldoende knoppen

Minpunten

• Mist Scroll-Lock
  • Ontvangst als er iets van metaal in de buurt van de ontvanger komt

Algemeen
Over het algemeen kan ik zeggen (en dat doe ik dus ook gewoon) dat ik dik tevreden over dit product. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Voor 30,- krijg je een uitstekende toetsenbord/muis set.

Ergonomie
De muis vind ik erg prettig in de hand liggen. Je hebt echt het gevoel dat je iets beet hebt. Je kunt de binnenkant van je hand dan ook prima op de muis laten rusten.
Het toetsenbord tikt lekker. Meer kan ik er eigenlijk niet over kwijt :)

Functionaliteit
Hier ben ik niet helemaal tevreden over. Op zich werkt het draadloze systeem prima, tot je de muis/toetsenbord of iets van metaal binnen een straal van 20cm van de ontvanger hebt. Hiervoor wordt wel gewaarschuwd in de handleiding, maar ik vind het nog steeds een klein minpuntje.
Daar komt het ontbreken van het Scroll Lock knopje nog bij. Maar dat mis ik niet zo heel erg. Ik gebruikte het alleen voor XFire, maar die heb ik nu ingesteld op Insert.
'Goh, is het dan zo erg met dit toetsenbord gesteld?' Nee.
Er zitten namelijk ook nog wat extra leuke knopjes op. Dit zijn:
Play/pause, stop, volgend liedje, vorig liedje, geluid dempen,harder, zachter, e-mail, internet browser, rekenmachine, vorige internetpagina en laden van internetpagina afbreken.
Van deze knopjes gebruik ik eigenlijk alleen maar degene voor het geluid.
Dan nog eventjes iets over de muis. Het klepje om de batterijen te vervangen zit op een ietwat ongebruikelijke plek. Zie hiervoor afbeelding 4.

Vormgeving
Tsjah, eigenlijk is dit vrij persoonlijk. Wat de een mooi vind, vind de ander spuuglelijk. Ik vind het in ieder geval een prachtig bordje! Alles is lekker makkelijk bereikbaar.

Bouwkwaliteit
Het geheel voelt degelijk aan, hoewel ik niet geloof dat wanneer je ermee gaat gooien hij het lang uithoudt, maar goed, daar zijn ze ook niet voor gemaakt! Verder zou dit toetsenbord morsbestendig zijn. Dit heb ik nog niet getest (niet van plan ook).

Drivers en ondersteuning
Ik heb hier ingevuld dat ik geen mening heb, omdat ik alleen de drivers heb geinstalleerd en verder niets. Ik heb dan ook geen problemen gehad met problemen (wat een zin! :P )

Hier heb ik maar 1 woord voor: Perfect! 30,- voor een topproduct als dit!

Wat denk je zelf? ;) Keep up the good work, Logitech!

UPDATE 18-11-07: Foto's toegevoegd.
UPDATE 02-02-08: Pootje afgebroken.
Het linker pootje onder het toetsenbord is afgebroken. Ik was beetje boos omdat iets in een spelleke niet helemaal goed ging, dus pakte ik het toetsenbord op en kwakte het weer op mijn bureau. Vervangen door een pootje van een Logitech toetsenbord dat overleden was door een overdosis cola :)

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?

Misschien wat foto's?
Mooie review verder...
Fotos komen nog. Ik heb wat probleempjes met mijn camera (lees: telefoon :P ) Je kunt ze morgenmiddag/-avond verwachten.
Grappig, ik heb deze ook en bij mij staat de ontvanger direct naast mijn receiver (die van metaal is) en ik heb gelukkig nergens last. Kan vanaf de bank (4 meter) prima werken met muis en ramplank. Mischien dat de receiver niet genoeg metaal heeft om te storen maar het valt in mijn geval dus erg mee
Bij mij is dit ook geen probleem, maar in de handleiding staat dat het niet de bedoeling is ;)
De batterijen van de muis gaan wel snel leeg. Bij mij waren ze met de standaard Duracell AA batterijen na 2 maanden op. Het toetsenbord gaat wel langer mee en doet het zelfs op AAA batterijen.
Ik heb in de tussentijd twee maal de batterijen van de muis moeten vervangen en die van het toetsenbord 1 maal.
aaan ik heb medelijden met het toetsenbord wat jij gebruikt :P Wel aardig dat je een nieuw pootje erop zet van een donor ;)

heb dit ramplank en muis-setje veel (heel veel) verkocht omdat veel mensen draadloos willen (cant blaim em) En heb NOOIT iemand terug zien komen met dit bordje (uitzondering daargelaten die niet wist dat batterijen vervangen moesten worden 8)7 )
Tsjah, ik had niet veel keuze. Ik ben maar een arme scholier, dus een groot budget is er niet :P En met maar 1 pootje of met de pootjes ingeklapt speelt niet lekker.