Trust NW-7800 Easy Network Kit (85Mbps, Lichtnet, RJ-45) Review

Lisadr 10 november 2007, 1.058 views

Trust NW-7800 Easy Network Kit (85Mbps, Lichtnet, RJ-45)

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Stabiele verbinding
  • Relatief beste prijs/prestatie in verhouding met andere Merken

Minpunten

• Niet 85Mbps, maar eerder
  • PowerLAN is te duur in verhouding met andere Netwerk mogelijkheden

Wij zitten in een pand met erg dikke muren, hierdoor hebben wij een heel onstabiel draadloos netwerk op de tweede verdieping. Met een dikke plafond en drie dikke muren is een WLAN oplossing te onstabiel. Helaas mogen wij niet boren of een kabel aanleggen. Dus is internet via stroom een ideale oplossing. Alle testen zijn uitgevoerd waarbij de test-PC als enige aangesloten was op het netwerk.

Omdat de Trust NW-7800 Easy Network Kit de laagste prijs heeft voor een 85Mbps heb ik deze kit aangeschaft als proef.
De installatie is zeer makkelijk en je kan het bijna overal aansluiten. De eigen Trust software geeft een snelheid van 16Mbps tot 20Mbps aan. Verschillende speedtest websites geven verbindingen van tussen de 3.2Mbps en 3.9Mbps aan. Dezelfde speedtest websites geven een snelheid van 9Mbps tot 12Mbps waneer wij de PC rechtstreeks op de router aansluiten via UTP.

Door alle verlengdozen weg te halen en de NW-7800 rechtstreeks op de contact aan te sluiten, lukte het om snelheden van 3.8Mbps tot 4.2Mbps te halen, ondanks dat de Trust software nu een snelheden van 24Mbps tot 28Mbps aangaf.

Kortom, dit product haalt lang niet de beloofde snelheid. Echter dit is van toepassing bij alle PowerLAN apparatuur. Wij hebben een concurrent van 200Mbps getest die ruim 2.5x duurder is. Deze haalde snelheden van 4.6Mbps tot 5.4Mbps. Dus 2.5x duurder, maar niet eens 1.5x sneller.

Zoek je een oplossing voor een snelle netwerkverbinding, dan is PowerLAN dit niet een geschikte oplossing. Maar zoek je zoals ons een stabiele internetverbinding, dan is PowerLAN wel een optie.

Voor mij is een gemiddelde snelheid van 3.8Mbps voldoende om te kunnen internetten, echter ik kan mij voorstellen dat veel mensen die niet snel genoeg vinden. Voor mij heeft de Trust NW-7800 Easy Network Kit, de beste prijs/prestatie verhouding.

Heb jij ook een Trust NW-7800 Easy Network Kit (85Mbps, Lichtnet, RJ-45)?

Na 3 keer spul van Trust te hebben gekocht ben ik ook bekend met de korte levensduur van hun producten. Verwacht dat je vroeg of laat iets kunt vervangen : /