Lite-On IHOS104 Zwart Review

BvH 22 maart 2012, laatste update op 22 maart 2012, 2.774 views

Lite-On IHOS104 Zwart

Pluspunten

• Drive voelt degeljk aan, nette software, stil en prima prijs.

Minpunten

• Niet compatible met LTH BD-R discs.

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 2
Leessnelheid Score: 4
Het aantal beschikbare BDROM drives is zeer beperkt, daarom was ik blij dat ik deze LiteON voor een zeer mooie prijs bij redcoon kon bestellen.

De drive werd geleverd met een exemplaar van powerdvd-10 wat prima werkt.

Er is maar een echt nadeel aan deze speler maar ook meteen een (voor mij persoonlijk) erg vervelende.
De drive is NIET compatible met LTH type BD-R schijven. Deze worden niet herkend en zijn daardoor niet bruikbaar. Laat ik daar nu net een leuk aantal van gekocht hebben omdat de prijs daarvan veel gunstiger is :/

Normale (HTL) discs en BD-RE discs werken wel goed.

Ondanks dat dit type schijf al sinds 2007 als standaard is erkent presteert LiteON het desondanks om toch een drive te produceren die dit niet ondersteund. Helaas melden ze dit niet op hun site en is terugsturen naar de leverancier ook niet echt een optie vanwege de lage prijs en de verzendkosten.

De reactie van LiteON was:

Dear Sir or Madam,

Thank you for contacting LiteON IT Support.
Kindly be informed that this model is incompatible with disks of LTH types.
Would any further information, please kindly visit LiteON IT Corp official web
site

|:(

Uiteindelijk heb ik deze drive maar in een andere pc gezet en een additionele brander erbij gekocht.

Conclusie, prima drive maar mocht je je eigen discs gaan branden dan kan je geen gebruik maken van de goedkopere LTH type BD-R's

Heb jij ook een Lite-On IHOS104 Zwart?

kun je met deze bluray speler ook 3d discs afspelen op je pc ? ?
Dat is afhankelijk van de afspeelsoftware die je gebruikt.
De drive maakt het niet uit wat voor content erop staat.

Met o.a powerdvd versie 9 (en hoger) of arcsoft totalmediatheater 5 (en hoger) kan je 3D blu rays afspelen.
Kan deze drive ook DVDs/CDs branden eigenlijk?