NEC ND-1100A 4x2,4x (Black) Review

Titusvh 14 februari 2007, laatste update op 14 februari 2007, 769 views

NEC ND-1100A 4x2,4x (Black)

Pluspunten

• Goedkoop

Minpunten

• ZEER slechte firmware ondersteuning van de fabrikant

Media-compatibiliteit Score: 1
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 2
Ik heb de brander in bezit vanaf december 2003.

De drive is geleverd in een Dell, en daardoor (helaas?) voorzien van een Dell firmware i.p.v. de originele NEC software.

Al gauw bleek dat deze 4x brander alle media die ik op voorraad had niet op 4 speed wilde beschrijven.

Je moet veel verschillende merken media kopen voor je wat hebt dat op 4 speed schrijft.

Ik heb stad en land afgezocht naar nieuwe firmware. Zowel Dell als NEC leverde al tijden geen firmware update meer. Zeer kwalijk, omdat er wel nieuwe media verschijnt, en er veel NEC1100 gebruikers zijn. Die NEC dus in de kou laat staan.

Gelukkig was er voor deze populaire drive gehackte firmware te krijgen. Hij draait nu op NEC 1300A firmware. Bijna alle media wordt nu op 4 speed ondersteund!

Helaas biedt de drive weinig ondersteuning om volgens de standaard de kwaliteit van gebrande DVD's te meten.

Heb jij ook een NEC ND-1100A 4x2,4x (Black)?

Ik heb ook een ND1100A gehad, enkele jaren terug. Deze is mij altijd uitstekend bevallen!

Ik heb nooit DVD's op 4X ermee kunnen branden, maar ja, zo is hij ook nooit verkocht. Op 2.4X doet hij zijn werk prima. Alle merken +R doen het gewoon.

Heb de 1100 aan mijn pa verkocht toen ik een ND3500 kocht, en tot op de dag van vandaag doet hij het nog steeds zonder ooit een DVD verkloot te hebben.

Dus ik ben het absoluut niet eens met je survey!
Ik ben het zeker met je eens, heb vele honderden DVD's mee gefikt, en de brander heeft toen des tijds 100 euro gekost. Deze branden was de eerste brander die goedkoop DVD's kon branden en goede firmware support had.
De firmware is prima up te graden, daarna zou het een stuk 'minder' moeilijk doen.

Ik vind het alleen ontzettend lullig dat je nu pas een survey schrijft. Ik heb de brander ook jaren lang gebruikt en ik was er ontzettend tevreden over. Zelfs de 1300 was er bagger bij. Omdat de 1100A zo goed beviel, bij dat merk een paar keer gebleven. Ik weet de nummers niet meer uit mijn hoofd, maar ze deden het voro geen meter. Fouten met schrijven, incompatibiliteit. Ik heb dit nog nooit met de 1100A gehad. Deze deed het altijd zeer goed.

Ik heb hem echter als een 2.4x brander gekocht, niet als een 4x brander. Misschien verwacht je vandaag de dag te veel van je oude apparatuur.

Vandaag de dag ben ik nog steeds gecharmeerd van de 1100A. Jammer dat ze niet meer in de winkel liggen. Als ik mocht kiezen tussen een nieuwe NEC of een 1100A..... dan wist ik het wel...
Slechte firmwareondersteuning een negatieve eigenschap...ja, je hebt gelijk. Maar er zijn meer fabrikanten die zo omgaan met hun klanten! Zo is het al erg lang geleden dat er een driverupdate voor m'n soundblaster 16 gekomen is! Mijn 286 met Windows 3.11 lijkt toch wat te conflicteren met de oude driver.