Specificaties 13,3" (1440x900), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010) Review

Carloz 16 maart 2012, laatste update op 16 maart 2012, 1.150 views

Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010)

Pluspunten

• Zeer stil
  • Handig in gebruik voor op de bank of onderweg.
  • Snel bij normaal gebruik

Minpunten

• Beperkte processor capaciteit bij intensiever gebruik
  • Beperkte disk en geheugen capaciteit

Volledige laptop voor 'normaal' gebruik voor op de bank of onderweg.

Dit is mijn eerste laptop/computer met osx. Na al jaren andere producten (tweede classic iPod & Iphone van apple gebruikt te hebben en ik toe was aan een nieuwe laptop voor bij prive gebruik op de bank, was ik zeer benieuwd of de gebruikers ervaring van met Apple laptop te evenaren valt.
Vooruitlopend op de rest van de review... dat was het zeker!

Gezien het beperkte energieverbruik, gaat de accu lang genoeg mee om kantoorwerkzaamheden uit te voeren.
Bij het kijken van films of het gebruik van flash, gaat de accuduur merkbaar achteruit.

De laptop is verder zeer stil (geluidloos), ventilator maakt alleen geluid bij intensiever gebruik (films, flash, zware applicaties). De laptop wordt hier ook warmer van.

Ook de specificaties van de laptop zijn ruim voldoende voor gemiddeld gebruik, maar kunnen beperkend zijn wanneer je de laptop meer allround wil inzetten. Daarom bijvoorbeeld niet geschikt om grote foto bibliotheken of video archieven aan te leggen.

De laptop is verder zeer stevig en doet robuust aan. Makkelijk schoon te maken en blijft krasvrij (>Jaar in bezit vanaf Januari 2011)

Over de ergonomie heb ik mijn gebruik geen opmerking, maar lijkt mij niet praktisch om hele dag achter te werken. Hiervoor zou ik externe in- en output apparatuur voor gebruiken. (Naar mijn mening overigens bij elke laptop van toepassing)

Over de prijs van het product kan lang gediscussieerd worden en is ook zeer persoonlijk. Op basis van features absoluut te duur, maar op basis van de algemene (gebruikers)ervaring ten opzichte van goedkopere laptops heb ik zeker geen moment spijt gehad van deze aankoop.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 13.3" 128GB (najaar 2010)?