D-Link DNS-323 Review

14ReD 31 oktober 2007, 10.354 views

D-Link DNS-323

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Gemakkelijk te installeren
  • Verschillende RAID modussen

Minpunten

• Wat prijzig

Wat een goed product is dit zeg. Ik ben er verliefd op!

Eerst een tijd lopen klootzakken met LaCie, maar nadat deze stuk is gegaan (inclusief data die niet meer te recoveren was, zie mijn review over dit product). Toen even gewerkt met een Western Digital WorldBook, maar dit was dermate veel geklooi met software en online registratie dat ik die heel snel heb teruggebracht.

In het blad Hardware.Info stond een tijdje terug reviews van verschillende NAS devices, waaronder deze. Vandaar dat ik is een gefundeerde beslissing heb genomen en de review aandachtig heb gelezen. Ik heb een aantal voorwaarden bedacht waar een NAS device voor mij aan moet voldoen. Deze waren:

1. Het moet een gigabit aansluiting hebben.
2. Het moet een RAID-0 apparaat zijn.
3. Geen complexe installatie software vereisen.
4. Aanstuurbaar zijn via elke webbrowser.
5. Betaalbaar.
6. Geluidsproductie moet minimaal zijn.

Het installeren van de harde schijven is een fluitje van een cent. Je schuift ze erin en voila, klaar. Ook het verwijderen gaat heel gemakkelijk, gewoon de voorkant eraf schuiven, handeltje aan de achterkant indrukken en hij vloept eruit.

De D-Link DNS-323 voldoet voor mij aan bijna al deze voorwaarden. Het enige dat ik wat minder vind is dat het toch wat aan de dure kant is en dat je ook nog harde schijven erbij moet kopen. Aan de andere kant is dit denk ik ook wel een voordeel is, want i.c.m. het makkelijk installeren van harde schijven kan er makkelijk een nieuwe array worden gemaakt, uitgebreid of vervangen.

Heb jij ook een D-Link DNS-323?

wat ook jammer is dat deze precies gelijk is aan de conceptronic van 60 euro minder...
alleen werken de dingen van conceptronic niet goed.
Weet niet waar je dit op baseerde maar heb er hier al meer dan twee jaar 4 stuks van staan en nog geen uitval gehad geen problemen met configureren dus misschien heb ik heeeel veel geluk of doe jij een loze uitspraak...
fotos mischien
kwil wel is zien hoe deze er uit ziet