OCZ Agility 3 60GB Review

Patrick046 15 maart 2012, laatste update op 24 juni 2015, 2.218 views

OCZ Agility 3 60GB

Goeie SSD, was duur

Pluspunten

• zeer snel
  • nooit problemen mee gehad (installatie verloopt net zoals bij een gewone HDD feilloos)

Minpunten

• het is duur (dat is nu eenmaal SSD)

Hallo iedereen,

Ik heb deze SSD gekocht omdat het me is leuk leek om te proberen in mijn laptop.
Eerst heb ik veel research gedaan over wat het nou precies is en hoe het werkt.
Uiteindelijk heb ik deze SSD uitgekozen omdat die snel kan lezen en schrijven.

Ik heb deze SSD in mijn Acer Aspire 7560G gestopt in combinatie met mijn 750GB
Western Digital HDD die al in de laptop zat. Voordat ik het 2de HDD/SSD slot kon
gebruiken moest ik eerst een nieuwe kap voor mijn laptop bestellen, dat heb ik ook
uiteraard gedaan.

Ik ben zeer tevreden over deze SSD. Windows 7 installatie in ongeveer 15 minuten
gedaan. Geeft een 7,9 (max) in de Windows Prestatieindex. En alles wat ik doe gaat
zeer snel en dat is ook nodig in deze tijd want iedereen wil maar één ding en dat is
snelheid.

Ik heb deze SSD destijds in december 2011 gekocht voor 85 euro en ik zie dat de
prijzen nu al dalen naar de 75 euro. Ik weet niet waarom de SSD's goedkoper zijn
geworden, maar ik heb een vermoeden omdat de HDD's duurder zijn geworden.
Daarom maken de fabrikanten de SSD's goedkoper om het voor de klant aantrekkelijker
te maken om een SSD te kopen.

UPDATE 18 november 2014: Ik heb vorige maand mijn Acer laptop + de SSD verkocht en hij werkte nogsteeds perfect! :)

Heb jij ook een OCZ Agility 3 60GB?

Reviews door de redactie

Geen al te uitgebreide review.. denk niet dat iemand die twijfelt hierdoor sneller de knoop doorhakt:P Vraag me overigens af op basis waarvan je de betrouwbaarheid bepaald hebt? 3-4 maanden is nog niet erg lang.. naar wat ik gehoord heb is de betrouwbaarheid van veel OCZs niet veel soeps.. hoop voor je dat jij meer geluk hebt :)
Betrouwbaarheid was een drama met de zgn sandforce chipset en de firmware die ze gebrukten. Inmiddels zijn de problemen wat dat betreft opgelost zo lijkt het en is de betrouwbaarheid gewoon weer wat je mag verwachten van een dergelijk product.

Het is zo jammer dat door een dergelijke deuk in het imago van een product zo lang meesleept.

Bedankt voor je, misschien nog wat korte, review en veel succes met de volgende ;)
Imago komt te voet en gaat te paard. (of voor OCZ met een straaljager)
@patrick046,
Geeft niks je geeft tenminste nog een review.
Kijk voor de volgende keer even bij andere reviews en met een paar benchmarks maakt je nog meer mensen happy.
Hou het voorlopig toch nog maar bij mijn samsung hds.
Algehele betrouwbaarheid is bij die dingen nog ver te zoeken.
Sandforce of anders maakt niet zo veel uit.
Het is ook het geheugen wat mij betreft te hoge beperkingen heeft ivm lezen en schrijven.
Is net zoiets als een snelle italiaanse motor in een daf stoppen.
De daf is er langer dan de motor :)
Ja daar heb je gelijk in. De technologie van SSD's is nog steeds in
ontwikkeling dus nog niet alles is 100% gegarandeerd dat alles
goed werkt.
Dit is me 1ste review :$
Ik heb een acer 7750 laptop, met de zelfde kap en 2e plaats voor ssd/hdd. waar heb jij de andere kap gekocht?
hoe werkt ie nu ?
nogsteeds top of is ie al buiten gebruik ?
Ik heb er nu een probleempje mee, de prestaties voor de read/write zijn ~195/90, volgens mij is er iets mis mee en ik laat hem nakijken, beetje jammer dit! :S
Jammer ! kan je vertellen wat voor performance je nu inlevert ? hoe was je read/write hiervoor ?
Dat heb ik niet echt getest toendertijd, dus daar kan ik niks over zeggen, maar volgens mij is er wel iets mis mee anders zou die niet zo dramatisch presteren.
Ik kan je vertellen dat dit gewoon normale scores zijn voor de agility 3 60 gb.

Vorige week een zelfde aangeschaft en kom op +/- R215 / W95 na een verse windows 7 installatie. Hier is tevens op gathering of tweakers al veel aandacht aan besteed.

Bij mij doet het toch pijn dat OCZ de boel zo belazerd. 500 - 475 haalt ie niet, en als ik geluk heb haal ik hier dus 43% / 20 % van. Recht uit de winkel/verpakking, AHCI etc. Erge misleidende marketingpraat.

Desondanks laad mijn guildwars 2 voor m'n gevoel wel 2 / 3 x zo snel en windows start ook ongeveer 2 x zo snel op. Niet zo snappy als ik had verwacht, maar voor 49,95 heb ik verbetering in m'n systeem.
Nou in dat geval stuur ik mijn SSD naar OCZ RMA en wil ik mijn geld terug! :)