WD My Book Premium 500GB Review

FoOL 28 oktober 2007, laatste update op 28 oktober 2007, 636 views

WD My Book Premium 500GB

Pluspunten

• Mooi design
  • Stil
  • Snel
  • Relatief goekoop

Minpunten

• Software werkt niet

Aangezien ik een nieuwe externe schijf nodig had en al een My book Essential had staan, heb ik deze schijf erbij gekocht vanwege het gelijke design. Niet omdat ik de Essential zo goed vond. Maar dit is een wereld van verschil.

Ook al is het design hetzelfde als dat van de Essential, de uitvoering is een stuk beter. De behuizing is omgeven door een dikke rubber rand en de kleur is antraciet in plaats van zwart. Een erg mooie schijf om te zien.

En hij is snel. Hij hangt met Firewire aan mijn iMac en werkt probleemloos vanaf het eerste moment. Op een dingetje na. Net als de tweaker boven mij lukt het mij niet de binnenste ring de ingenomen ruimte op de schijf te laten weergeven. Ook voor de mac is hier software voor bijgeleverd, maar het werkt niet.

Stil is ie ook. Niet zo stil als mijn iMac, maar stiller dan de Essential. De Essential ratelt bij gebruik, deze doet dat niet. Warmteproductie is ook acceptabel. Al met al een erg goede schijf en de meerprijs ten opzichte van zijn kleine broertje meer dan waard.

Heb jij ook een WD My Book Premium 500GB?

Korte review.
Misschien wat benchmarks?
Vooral een vergelijkende benchmark tussen de twee schijven is denk ik wel handig, kunnen mensen beslissen of ze daar het verschil in prijs voor over hebben. :)