Sony Optiarc AD-7280S Zwart Review

Ircghost 12 maart 2012, 1.372 views

Sony Optiarc AD-7280S Zwart

Pluspunten

• Solide behuizing
  • S-ATA
  • Doet wat die moet doen
  • Gemiddelde leessnelheid

Minpunten

• Veel geluidsproductie
  • Gemiddelde leessnelheid

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 3
Tegenwoordig met Steam en dergelijke heb je niet echt meer een Dvd-spelers nodig, echter voor de occasionele OS installatie en/of spellen is het toch wel praktisch om een speler te hebben. Hieruit moge wel duidelijk zijn dat ik geen geweldige speler nodig heb, maar vooral eentje die zijn taak doet.

Ik heb de Dvd-speler gewoon aangesloten via een S-ATA(300) verbinding op mijn moederbord. Qua features is dit echt een bare-bones apparaat, er zitten geen bijzondere speeltjes op. Hij kan lezen en branden en dat is het.

Ik ben dan ook best wel tevreden met deze speler, hij speelt voor zover nog altijd alles af wat ik er in stop. Het branden gaat ook redelijk snel, al merk ik wel een groot verschil met de blue-ray speler/brander die in mijn laptop zit.

Ik ben echt compleet niet te spreken over de geluidsproductie van de speler, zodra je de speler iets laat lezen komt er echt een enorme geluidsproductie vanaf. Zoveel zelfs, dat ik de eerste keer dacht dat er iets mis was met de Dvd-speler. Dit bleek echter na een check op het internet (als in, veel geluidsproductie).

Over de mediagevoeligheid kan ik tot nu toe alleen maar zeggen dat alles wat ik heb gebrand (verschillende dvd's/cd's) allemaal op maximale snelheid zijn gebrand en tot nu zijn ze er allemaal goed uitgekomen. Dus dat is natuurlijk goed.

Over de behuizing kan ik zeggen dat deze behoorlijk sterk lijkt, en daarom dus tegen een stootje kan.

Heb jij ook een Sony Optiarc AD-7280S Zwart?

Het apparaat maakt echt een ongelofelijke herrie.
Ik heb 'm ff open gehad omdat ik het frontje wilde spuiten en het DVD plaatje wordt gewoon tegen een spindel dat direct op de bovenplaat is gemonteerd gedrukt, dus het 'bruggetje' ontbreekt. Waarschijnlijk dat het daarom zo'n lawaai maakt.
Apparaat begint kuren te vertonen,ik moet het laatje meerdere keren openen en sluiten om een origineel plaatje te laten herkennen. DIt terwijl ik de drive eigenlijk alleen maar heb gebruikt om een paar keer een os te installeren en een paar cd's te branden.
Ik heb al een behoorlijke tijd dat ik 2 tot 3x moet klikken op de button voordat hij daadwerkelijk open gaat, gelukkig gebruik ik het nauwelijks.