Specificaties ~600W, niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Spire SP-ATX-600W RockeTeer IV, 600W (ATX 2.01) Review

SOEPSTENGEL13 29 januari 2008, 1.292 views

Spire SP-ATX-600W RockeTeer IV, 600W (ATX 2.01)

Pluspunten

• Warmte productie
  • Geluids productie

Minpunten

• Slechts 2 PCI-Express/SATA stekkers

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Uitrusting en afwerking
Het is is een mooie en nette voeding die niet super groot is. Ook heeft hij LED's bij de ventilator zitten, dit vind ik wel mooi. De behuizing van de voeding is ook stevig.

Aansluit- mogelijkheden
Voor mij was het genoeg, maar als je wenst meer dan 2 hardeschijven aan te sluiten moet je op zoek naar een verloop stekkertje, want er zitten standaard maar 2 SATA stroom aansluitingen in. Ook als je van plan bent om SLI of Crossfire te doen met 2 flinke energie onzuinge kaarten kan je deze voeding maar beter vermijden, want er zitten slechts 2 PCI-Express stekkers aan met 6 pinnen. Dus 2x 8800GTX'en in SLI gaat dan al niet meer lukken. Daarom geef ik aansluit- mogelijkheden een voldoende, goed genoeg als je noet meer dan dat nodig hebt.

Prestaties en stabiliteit
Volgens mij levert hij wel stabiele lijnen, al schommelt mijn vcore wel tussen de 1.325V en 1.400V, maar ik denk eerder dat dit ligt aan mijn moederbord (MSI P965 Neo-F zonder vcore instelling in bios.). Ik heb ook nooit een probleem gehad met opstarten of iets dergelijks.

Geluids- productie
Er zit een 120mm fan in, maar ik hoor hem niet.

Warmte- productie
Er komt nauwelijks verwarmde lucht uit dus lijkt me dat dat genoeg zegt, en die nauwelijks verwamde lucht is volgens mij ook vooral van de PC zelf, want de casefans doen hun werk niet bepaald goed :P

Koelvermogen
Zoals ik al zei, hij wordt niet warm/heet, dus helemaal top.

Een goede voeding voor deze prijs, zeker als je niet veel geld hebt zeker een aanrader!

Heb jij ook een Spire SP-ATX-600W RockeTeer IV, 600W (ATX 2.01)?

Goede review. Kort maar krachtig! :)

Nog een kleine tip: misschien leuk om even de specs van de voeding in de review te zetten.
zeker ik probeer idereen uit te leggen dat je met Spire hele goedde dingen voor je Neuries krijgt
Ik had vroeger nog een mooie Spire SPA04B4 koeler voor mijn Socket 462 Amd moederbord. Perfecte koelprestaties, ik heb het dan ook nooit als een slecht merk gezien.
Deel de mening van de reviewer. Heb deze voeding nu ook 1 jaar inc met 2 x gf6800 ultra en een d805 @ 3.8 ghz. En is superstabiel. Goeie spannings waardes. Lekker stil en zeer scherp geprijst. Aanrader.
Ik heb deze ook ruim een jaar nu en hij heeft gewoon zeer sterke lijnen (2x 12 volt 20 amp; 38 gedeeld) en hij is superstil en ziet er gelikt uit.
De blauwe led is leuk als je een casemod hebt.
Supervoeding alleen de aansluitingen zijn niet je van het zoals al in de review stond.
Hij is net een week stuk helaas, heb nu een Corsair VX550W. De voeding heeft net niet een jaar gewerkt (364 dagen)

[Reactie gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 29 januari 2008 20:19]

Hoi, nice review. Dat je vcore zo schommelt heeft idd denk ik eerder met je moederbord te maken ;) Het is een goede voeding alleen jammer dat ie niet modulair is en dat sommige connectoren ietwat kort zijn. Sterke voeding voor een nette prijs. Goede AMP op de 12v rails

[Reactie gewijzigd door jporter op 29 januari 2008 21:20]

Wat deze krachtige voeding zo goedkoop maakt is juist het ontbreken van die modulaire stekkers ;) Dat is ook zo bij mijn 600 Watt StealthXStream :) Toevallig waren de stekkers op mijn vorige voeding (Enermax 375AX Noisetaker) een stukje langer :)

[Reactie gewijzigd door Renegade89 op 30 januari 2008 02:06]

EDIT: sorry eigen probleem al opgelost O-)

[Reactie gewijzigd door Rencky op 11 april 2008 00:48]