Sony MDR-XB500 (Zwart) Review

blastR 10 maart 2012, laatste update op 1 mei 2012, 986 views

Sony MDR-XB500 (Zwart)

Pluspunten

• Bass
  • Comfort

Minpunten

• Geen

Heb de MDR-XB300, MDR-XB500, MDR-XB700 beluisterd.
Uiteindelijk heb ik voor de MDR-XB500 gekozen.

MDR-XB300 on-ear
Met deze hoofdtelefoon vond ik het erg lastig laag, midden en hoge tonen goed te onderscheiden.
Had het gevoel dat alles ging door elkaar ging, ze geven wel extra bass maar zijn wat mij betreft niet bijzonder.

MDR-XB700 over-ear
Erg vervelend om naar te luisteren. De hoge tonen waren erg schel en midden tonen zijn op de achtergrond aanwezig. De bass daarintegen was wel heel erg diep en hard, de geluidsisolatie en het comfort was beter dan de MDR-XB500. Deze hoofdtelefoon heb ik niet gekozen omdat de oorkussen wel HEEL erg groot waren en de hoge tonen waren erg vervelend om naar te luisteren.

MDR-XB500 over-ear
Wat betreft de bass zit het goed, hard, diep en scherp. De midden en hoge tonen zijn goed aanwezig.
Het design is simpel en door de grote oorschelpen super comfortabel.

Voorkeur van muziek stijlen spreekt denk ik voorzich met deze hoofdtelefoons.
House, Drum&Bass, Dubstep, Urban, RnB.

Heb een paar potjes Battlefield3 gespeeld, dat gaat toch ook erg goed!

Voor de prijs zijn ze perfect als je opzoek bent naar wat extra "punch", en er zijn geen echt negatieve eigenschappen! Het is een erg leuke hoofdtelefoon voor de prijs.

Als je een hoofdtelefoon zoekt met een betere geluidskwaliteit en een vergelijkbare sound kan ik de on-ear AKG DJ 518 LE zeker aanraden, deze gaat net iets beter om meer verschillende frequenties (detail).

Ik heb ze de MDR-XB500 bij Coolblue besteld, super snelle levering na betaling via IDEAL.

Heb jij ook een Sony MDR-XB500 (Zwart)?

Ik heb ook een XB-500 aangeschaft op CoolBlue en ik ben er zeer tevreden over. Alleen de bouwkwaliteit aan de bovenkant (Heel dun materiaal dat zo scheurt) ben ik ontevreden over. Dat heeft de XB-700 dan weer wel beter.

De geluidskwaliteit is echt goed voor een leek zoals mij. Ik hoorde dat de XB-700 potentieel beter klinkt mits je een Amp gebruikt. Maar dat vind ik dan weer teveel moeite voor wat geluid.

Prima review, alleen aan de korte kant.
Hey Gingerbread,
Ik wil graag in tegenstelling tot sommige reviewer het zo kort en duidelijk mogelijk houden! Thanks voor de reactie, en nog veel luister plezier!