Pioneer HDJ-1000-K DJ-Hoofdtelefoon (Limited Edition) (Zwart) Review

Bowy3r 9 maart 2012, laatste update op 9 maart 2012, 832 views

Pioneer HDJ-1000-K DJ-Hoofdtelefoon (Limited Edition) (Zwart)

Pluspunten

• Goede geluidsweergave
  • Sluit goed af
  • Voormalig clubstandaard

Minpunten

• Vooral plastic onderdelen
  • Geen verwisselbare snoer

Nadat mijn oude Reloop starterskoptelefoon het een beetje begon te begeven, Ik een prachtige aanbieding bij Bax-Shop zag en mijn eerste feest met serieus publiek aankwam, heb ik een sprong in het diepe genomen en deze koptelefoon gekocht.

De koptelefoon kwam in een plastic, maar degelijke verpakking mijn kant op. Gebruik is simpel: inpluggen en klaar. Er zit ook een optie in om je geluid mono door te krijgen, te vinden als een schuiver op de koptelefoon, dichtbij het snoer. Dit zal ik niet echt gebruiken; meestal schuif ik mijn koptelefoon half over mijn oren als ik de omgeving wil horen.

Wat ik wel mis, is een verwisselbare snoer; mocht iemand wat geks doen of als het snoer binnenin breekt o.i.d., moet ik helaas moeilijk gaan doen, in plaats van een replacement snoertje kopen en weer verder kunnen. De koptelefoon voelt, net zoals de verpakking, degelijk, maar plastic aan. Ben niet van plan om koprollen te maken met dat ding op, of em rond de zaal te gooien, maar wat metalen onderdelen was wat beter geweest.

Het geluid is subliem. Ik kreeg em toevallig op de dag van het feest, dus hij kon meteen ingewerkt worden (figuurlijk, de koptelefoon klonk al goed, werd niet beter naarmate hij meer gebruikt werd). Hij sluit ook heel goed af en alles is goed te horen. Ik draai vooral hardere stijlen, waar veel bas in voorkomt, en daar is deze koptelefoon perfect voor. Was em de hele avond van het feest kwijt; rest van de DJ's wilden em ook meteen gebruiken!

Conclusie: Doe je over het algemeen rustig met je koptelefoon en ga je je nieuwe koptelefoon gebruiken om vooral electronische stijlen aan elkaar te knopen? Dan is deze koptelefoon geweldig voor de DJ die al serieuzer gaat draaien (of popi wilt doen en geld overheeft op zijn beginsetje. :+). Het is een investering, maar daar krijg je wel de voormalige clubstandaard voor terug.

Heb jij ook een Pioneer HDJ-1000-K DJ-Hoofdtelefoon (Limited Edition) (Zwart)?