Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000 (Qwerty UK) Review

mr firenca 15 maart 2012, 1.969 views

Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000 (Qwerty UK)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Comfortabel
  • Handige sneltoetsen

Minpunten

• Op de glossy lijst zie je snel vegen

Voor mijn werk behandel ik voornamelijk emails. Ter vervanging van de door mijn werkgever aangeboden toetsenbord zocht ik een goedkoop en comfortabel toetsenbord. In de vorm van de Comfort Curve 3000 heb ik deze zeker gevonden. Het toetsenbord is aangeschaft bij MyCom en nu ongeveer een week in gebruik.

Het toetsenbord is op twee manieren gebogen. De toetsen komen in het middel zowel naar boven als naar voren. Hierdoor hebben je handen en armen een meer natuurlijk houding tijdens het typen. Het verschil is goed merkbaar. De bolling is echter niet zo extreem dat het lang duurt om hieraan te wennen.

Het bord is helemaal zwart, waardoor het ook in een zakelijke omgeving gebruikt kan worden. De toetsen zelf zijn mat zwart en voelen zacht aan. De omlijsting is glossy zwart, hierdoor ziet het bord er luxe uit.

De indeling van het bord is standaard te noemen op een paar uitzonderingen na. De insert-knop zit een rij hoger, waardoor de delete-knop veel groter is. Dit voorkomt dat je onbedoeld over je eigen tekst typt. Verder zijn er als extra toetsen een calculator, pauze/play en twee volume-knoppen. Aan de voorkant van een aantal toetsen wordt aangegeven welke sneltoetsfunctie deze heeft.

Heb jij ook een Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000 (Qwerty UK)?