TomTom GO LIVE 820 (Europa) Review

condorbenNewbie 7 maart 2012, laatste update op 7 maart 2012, 1.619 views

TomTom GO LIVE 820 (Europa)

Pluspunten

• degelijke behuizing

Minpunten

• slecht geluid, soms zeer trage GPS verbinding,

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Instructies Score: 3
Kaartmateriaal Score: 3
Positiebepaling Score: 3
Features Score: 1
Volgens de verpakking is de 820 GO LIVE een geweldig apparaat.
Echter, niet alles wat je krijgt werkt ook werkelijk..
1. SD kaart is na een jaar van vertragingen eindelijk onlangs geactiveerd, maar nog niet te benaderen via MyTomTom.
2. Mapshare werkt ook niet online terwijl daar wel voor betaald is.
3. MyTomTom is een waar gedrocht en in de plaats gekomen van TomTom Home.
Werkt vaak niet of niet volledig.
Updaten van het apparaat geeft regelmatig problemen.
Meest essentiele onderdelen zijn niet meer mogelijk
4. Het is niet meer mogelijk voorgeprogrammeerde (bv ANWB) routes in te plannen.
5. enz enz.
Om enigszins een indruk te krijgen van de evt. te verwachten problemen vind je hieronder meer info.

Heb jij ook een TomTom GO LIVE 820 (Europa)?

Dit is geen review, maar gewoon je gal uitgooien op een product. Beschrijf eens wat voor problemen je krijgt!
Gewoon een kloppende review. Dit is een probleem met veel apparaten van TomTom, support is bagger, en het gaat gewoon snel kapot.
Gisteren is zijn er improvements live gegaan voor mytomtom (managecontent en newitems), probeer het anders weer ff :)
Het is misschien geen al te beste review, maar ik kan het goed begrijpen wat er omschreven wordt.

Nadat ik een dagje naar de kerstmarkt was gegaan, had ik door allerlei omstandigheden de vergelijkbare ( alleen iets groter scherm ) tomtom825 gekocht in Duitsland.
- De computer stem die de straten voorleest zijn niet in het Nederlands te zetten, ondanks dat er europees model op de doos staat. ( dit komt omdat het product in duitsland is gekocht)
- Fix van gps duurt vrij lang ( mijn htc sensation is sneller )
- Telefoon connecten via BT is vaak niet mogelijk. Als het wel mogelijk is, moet je zachter rijden dan 100 km/u omdat je anders niks meer hoort en niet verstaanbaar bent ( getest in meerdere auto`s en mijn eigen auto mini countryman, is redelijk stil )
- Updates via tomtom home lopen vaak vast, waardoor je meerdere malen een update moet proberen te installeren
- Live services, werkt pas na een paar minuten en regelmatig op echte drukke dagen werkt het helemaal niet ( paar keer met de onverwachtse sneeuwval)
- USB kabel, die op het einde een connector onder 90graden heeft, ik heb mijn kabel weggewerkt in de auto, een gewone usb kabel om de tomtom op je computer aan te sluiten werkt wel, maar de ruimte hiervoor is klein, waardoor je de usb kabel geforceerd in de tomtom moet steken. resultaat, connector aan tomtom kant begint lam te worden
- Toch al snel extra accessiores nodig om je tomtom goed te bevestigen ( mits je geen raamhouder wilt ) en een tasje voor het opbergen.
- TomTom is traag, het drukken op het scherm en responses zijn slecht, straat namen zoeken duurt lang.
- Support van TomTom is matig, ze komen telkens met standaard oplossingen die bij mij niet werkt. Wel altijd binnen 1 dag reactie terug mogen ontvangen.
- De mogelijkheid bestaat om wandel en fietsroutes te gebruiken. Ondanks dat er gepromoot werd dat de nieuwe montage beugel makkelijk opvoubaar is en handig mee te nemen, is de batterij dandanig snel leeg, dat het niet mogelijk is om een uur of 2 te fietsen.
- Waarschijnlijk nog wel een hoop meer dingen ;-)

[Reactie gewijzigd door Killing_Calu op 7 maart 2012 13:38]

Sorry hoor, maar een profielpost op mijn profiel vind ik een beetje te ver gaan. Ik heb de post verwijderd, omdat ik daar niet van gediend ben. Wil je zonnodig mij hiervan op de hoogte stellen, doe het dan via de manier om te reageren op mijn reactie, of stuur even DM. Want om zo te reageren vind ik niet gepast. Bij revieuw zet je neer (bij punt 5)

5. enz enz
Wat bedoel je precies met enz enz. Ik heb het product niet, dus ik kan het ook niet raden. Je moet het zo schrijven dat ik een indruk krijg van het werkelijk product.

Je link verwijst naar een forum index :?
Welk topic moet ik aanklikken, waarin ik de klachten kan lezen!

Ook beschrijf je niet waarom je heb product heb gekocht.
Wat was de intentie om het product te kopen???

Was het uit nood?? Zo ja dan had je voor 2 tientjes ook shell stratenboek kopen!
Of heb je er over nagedacht en je in het product verdiept alvorens het te kopen?
Of heb je het gekregen????

Beantwoord die vragen eens, en nee doe het niet via mijn profiel, maar schrijf fatsoenlijk een DM of plak je antwoord hieronder!
Nee het gaat om het fatsoen, als jij met argumenten gaat komen, en dit plaats vind ik best, maar doe het niet op me profielpage, en doe het hier, want het heeft betrekking tot je review, dan reageer je daar toch op. Of schrijf een DM, maar doe het niet op deze manier. En dat je boos bent vind ik best maar reageer het niet op een tweaker/gebruiker af.

[Reactie gewijzigd door Nivida_intel op 8 maart 2012 16:13]