HP Pavilion dv6550ed (GQ209EA) Review

Enfer 9 maart 2008, laatste update op 26 augustus 2010, 2.009 views

HP Pavilion dv6550ed (GQ209EA)

Pluspunten

• Features
  • Sneldheid
  • Grafische Kaart
  • Accuduur

Minpunten

• Touchpad
  • Onderhoudbaarheid ( qua schoonmaken )

Op aanraden van een winkel-eigenaar heb ik besloten om deze laptop te kopen. Ik had eerst een andere laptop besteld, maar deze was end of life, daarom moest ik een andere laptop kiezen. Ik was op zoek naar een laptop met een beetje redelijke videokaart, niet de standaard Intel GMA 900/950 ( aangezien deze niet zo heel goed presteren ). Ook wou ik graag een dual core laptop, en het liefst ook nog van een beetje gerenomeerd merk .Eerst wou de toshiba a210-10w aanschaffen, aangezien deze in dezelfde klasse valt.

Ik heb de laptop nu een anderhalve week en hij bevalt me zeer goed. Ik ben er mee naar een lan geweest, en de meeste spelletjes draaiden vlekkeloos. Het waren dan wel niet de nieuwste spellen ( o.a. gespeeld: AOEII, GTA SA multiplayer, UT2k4, Battlefield2 ) maar voor zo'n prijs valt dat ook niet te verwachten.

De features zijn uitgebreid. Zo zit er een webcam op, stereo microfoon ( 2 microfoontjes), een afstandsbediening voor media-center achtige app, een card-reader, extra monitor out en s-video. Ook zitten er zogenaamde "hot-keys" op, voor o.a. ook de media-toepassingen en geluid. Deze laptop is dus ook zeer geschikt als media-center of gewoon om aan de tv aan te sluiten.

Waar ik iets minder tevreden over ben is het touchpad. Deze voelt redelijk stroef aan en nog steeds kan ik niet soepel met mijn vinger over het oppervlak glijden. Ook erger ik me ( maar dat kan persoonlijk zijn ) heel erg aan de kleine shift op het toetsenbord, waar ik nu de heletijd pijltje omhoog voor indruk. Wat wel een pluspunt aan het touchpad is, is dat er een aan/uit knopje bijzit waardoor je eenvoudig het touchpad kunt uitschakelen.

Het design van de laptop is opzich mooi en strak, maar het nadeel er van is dat je op het deksel al heel gauw vingervlekken ziet, en je telkens moet gaan poetsen om het eraf te krijgen ( het is zo'n weerschijnende kap ).

Ik moet dus zeggen dat mij deze laptop heel erg goed bevalt, en dat deze voor de huidige prijs het meer dan waard is.

( Foto's volgen later )

Even een update:

Ik heb nu een tijdje geleden Ubuntu 7.10 geinstalleerd op deze laptop. Ik moet zeggen dat de hardware echt supergoed ondersteunt word. Out of the box word alles ondersteund, behalve de wifi kaart. Maar na het volgen van deze tutorial -> http://invaleed.wordpress...wlan-mini-pci-ubuntu-710/
word deze ook redelijk goed ondersteund. Ook met compix werkt alles nog netjes en soepel.

Deze laptop is dus ook zeer goed te gebruiken in combinatie met andere operating systems dan windows! :)

Final update:
De laptop is zo'n 6 maand geleden overleden.. Hij is (mijns inziens) veel te kort meegegaan, (2,x jaar)...

Heb jij ook een HP Pavilion dv6550ed (GQ209EA)?

Wij hebben deze kleptop ook:)
Dat touchpad is idd wat stroef, maarwent wel;)

Je kan ook 2 koptelefoons aansluiten aan de voorkant als je dat nog niet wist :P
Jub dat had ik al door, had ik idd wel ff kunnen vermelden maar ok. Jij bent er ook heel tevreden mee neem ik aan? ( Ook eens met de revieuw enzo ? )
ja hoor (lekker laat :P)
hij is eigenlijk van me moeder, ik heb m uitgekozen O-)

ik zit er ook weleens achter, hij bevalt mij ook goed ;) je kan in configuratiescherm dat touchpad aanpassen ;)

nog 1 dingetjes: 1x keer op dat touchpadicon klikken -> Accesoires :P
Nog steeds een nette review, nog wel even de foto'tjes als je tijd hebt natuurlijk. ;)