Conceptronic Grab'n'Go Mediaplayer 320GB (USB 2.0) Review

Koriel 22 oktober 2007, 1.589 views

Conceptronic Grab'n'Go Mediaplayer 320GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Het werkt, en het doet wat het moet doen..

Minpunten

• Opstarten duurt ca 20 seconden, dan krijg je een simpele file explorer te zien. browsen gaat ook ietwat langzaam, de resolutie van de explorer is relatief laag.
  • Kan alleen maar een USB2 aansluiting gebruiken om data te kopieren.

Mobiliteit Score: 4
Ik heb bij de mediamarkt een Conceptronics GrabnGo CSM3PL 500G SATA mediaplayer gekocht.
( 320g E189, 500G E199 )

Dit product staat niet in de pricewatch vandaar dat ik hem mar onder deze hang.

Het is een niet al te grote externe HD behuizing met standaard. Aanvankelijk had ik wat problemen met de aansluiting, maar het bleek dat dit door mijn eigen TV kwam. DVD´s worden met de nieuwe firmware uitstekend afgespeeld. Wel moet je opletten dat je in de DVD folder de VIDEO_TS compleet kopieert. Ik had dit in het begin niet gedaan, maar een mailtje naar de support die per ommegaande werd beantwoord bracht verlichting.

Dit apparaat doet gewoon wat het moet doen, ik kopieer divx, xvid, en DVD´s naar de schijf, hgang hem aan de TV en speel ze af.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go Mediaplayer 320GB (USB 2.0)?

General specifications
- all in one cardreader (CF, MD, SD, MMC, SM and MS family cards)
- internal SATAA HDD connection
- TV format: PAL / NTSC
- IFO / DVD support
- Supported Video formats: XviD, MPEG1/2/4, JPEG, MP3 (VBR), AVI, SVCD, CD and VCD (3.0/2.0/1.0), VOB
- Variable speed play
- Compatible with windows 2000 / XP and Vista

Min. system requirements
- Free USB 1.1 or 2.0 port
- TV

Dat zijn de specifiacties :)
Voor meer informatie kijk even op http://www.conceptronic.net
Ik heb zelf het 250 GB Model.

Funcioneert zeker naar behoren. Als de schijf op een Gb of 20 na vol zit, merk ik soms dat ik moet herstarten voordat een DVD afspeelt. Wellicht is dit met nieuwe firmware opgelost (niet geprobeerd nog). Maar dat is ook het enige minpuntje.

Voor de rest een prima apparaat, ben er zeer tevreden over.