Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer DeathAdder (1800dpi - PC) Review

tricky dick 26 oktober 2007, 969 views

Razer DeathAdder (1800dpi - PC)

Pluspunten

• in alle gameopzichten klassebak
  • geweldige ergonomie bekleed met 'rubberen' huid
  • gloeiend logo als gimmick (al bakt een macbook in stand-by er meer van)

Minpunten

• vistadrivers/ firmware (1.08/1.25 op moment van schrijven)
  • prijs

Na tig reviews te hebben gegoogled, waarbij de reviewer minstens aangenaam verrast is en vaak ook vrijwel extatisch wordt van deze muis beperk ik me hier (vooral) tot de mindere kantjes.

De muis zelf is en werkt en voelt (en is) uitmuntend, zelfs de Logitech- en laser-adepten in de vriendenkring moesten erkennen dat het wel een knappe derde generatie optische muis is. In alle gameopzichten een klassebak. Knopgevoeligheid was even wennen maar nadien perfect. Gewicht is dan wel niet aanpasbaar maar standaardgewicht lijkt voor de meerderheid der mensheid minstens 'ok' te zijn. De aankleding, een 'rubberen' bovenlaag, mag er ook wezen, en geeft (uiteraard) meer grip, ook bij hevig zweten (heb ik de indruk).

En toch. Blijkbaar is de Vista-ondersteuning nog niet optimaal.
De hip verpakte bijgeleverde cd bevatte enkel een link naar de website voor deze drivers. Na installatie werkte alles naar behoren, tot ik even verhuisde, en hierbij laptop bootte terwijl ik muis in -andere- usb-poort stak. Gevolg: eerste BSOD in Vista, met alle frustraties & schaamtes vandien. Een reboot later wist Vista toch 'netjes' te reageren door de muis prompt als nieuwe hardware te herkennen en de drivers nogmaals te installeren. Hierna geen dergelijke problemen meer gehad, ook niet nu ze terug in de poort van oorspronkelijke installatie steekt. Helaas 'vergeet' de muis soms haar knoppenconfiguratie, een driver/firmware update mag toch wel

Laatste minpunt: de prijs. G5 2007 had mij evenveel gekost (maar ik wou me natuurlijk onderscheiden met het in mijn omgeving minder bekende Razer) en bood technisch alvast iets meer (gewicht, resolutie). Iets goedkoper mocht toch. Anderzijds geweldige ergonomie & lekker 'rubberen' huid (als palmrester gaf dat toch wel de doorslag).

Ten slotte: op aanvraag: een kleine fotoshoot

Heb jij ook een Razer DeathAdder (1800dpi - PC)?

Zou je wat foto's kunnen toevoegen? :)
misschien hele domme vraag... Maar krijg je niet een beetje last (als je extreem aan het gamen bent) van zweethanden door de "rubberen" huid? Lijkt mij wel namelijk :P
Zo'n domme vraag vind ik dat niet...
Toch best belangrijk voor mensen die veel zweten tijdens het gamen..
ik weet het niet , ik denk dat je het op rubber minder snel merkt dan op gewoon plastic oid. Meestal van mijn toetsenbord stroomt het zweet ervan af :' )
En om netjes op Emiles_14 vraag te antwoorden: ik heb net minder last van zweethanden op deze muis (itt hard plastic muizen). Ik schrijf 'rubberen' huid ook altijd tussen '' omdat het geen echt rubber is, je kan het niet indrukken of zo. Het scrollwieltje bestaat in die zin uit meer echt rubber dan de bovenlaag.

[Reactie gewijzigd door tricky dick op 26 oktober 2007 17:51]

Geen idee, ik vond 'rubber' de beste omschrijving