Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

Dani86 21 oktober 2007, laatste update op 21 oktober 2007, 874 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Aanvankelijk de prijs
  • Design
  • Muis

Minpunten

• Lay-out toetsenbord
  • Ergonomie toetsenbord

Ik heb deze desktopset besteld voor bij m'n moeders Computer. 25 bij cool-prices.nl.

De verpakking was een stevige doos, waarbij alle benodigdheden zitten, batterijen, handleiding en drivers.

Het aansluiten is gewoon USB plug 'n play. En de drivers heb je eigenlijk niet nodig ( vista home premium ).

De bouwkwaliteit is wel ok, logitech zegt dat "hij morsproof" is, maar dat heb ik maar niet getest ;). Het setje oogt ook mooi. Het toetsenbord "rammelt" wel erg met typen.

Toetsenbord

Dan nu de lay out van de toetsen. die is echt om te huilen imo. Left shift is net zo groot als een normale letter toets, en daarnaast zit de \ toets. Ik bedien bijv left shift met mijn pink, maar ipv left shift raak ik de \ maar naast de enter toets zit nog een \. Wat heb je aan twee backslashes?? |:(

Aan de linkerkant van het toetsenbord zitten twee shortcut toetsen, precies op de hoogt van left shift zit een shortcut toets om je venster te sluiten: Nu snappen jullie al wat er dan vaak gebeurd als je left shift wilt gebruiken :P
Heel irritant. Het ligt misschien aan mij maar ik kan niet blind typen op dit toetsenbord.
De Function toetsen zitten ook heel raar, F1-F4 F5-F8 zitten heel dicht op elkaar, bijna een hele rij F1 t/m F8. F9t/mF12 zitten daar weer heel ver vanaf.
Er zit ook geen polssteun bij. Daarom heb ik Functionaliteit en Ergonomie de laagste rating gegeven.

Muis.

De Muis is wel OK, gewoon een draadloze optische 800dpi muis. Ligt goed in de hand en is precies. Niets op aan te merken.

Voor 25 zijn er betere setjes in omloop, deze zou ik lekker laten liggen :)

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?

Het lijkt er op dat er 2 versies kwa indeling zijn.
n00bdani86 heeft deze versie: http://www.maplin.co.uk/images/Full/a54hc.jpg waarbij er een kleine shift-toets is met een extra \backslash.

De versie die ik heb gekocht, en overigens op de meeste plaatsen wordt verkocht is de volgende:
Daarbij heeft de shift-toets wel normale afmetingen en ontbreekt de extra \backslash.
Voor 25 zijn er betere setjes in omloop, deze zou ik lekker laten liggen
betere draadloze setjes voor 25 ?? ik heb ze tot op heden nog niet gezien