Specificaties 5,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart Review

mrmvergeer 4 maart 2012, laatste update op 4 maart 2012, 642 views

Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • beeldschermresolutie
  • functionaliteit
  • grootte
  • batterij

Minpunten

• grootte

Ik heb de Samsung Galaxy Note nu een paar weken in gebruik en ben zeer tevreden. Het model is inderdaad groot, maar bij mij past ie makkelijk in de broekzak. De functionaliteit, die vooral van android afkomstig is, is prima, hoewel ik benieuwd ben naar een update naar 4.0. Samsungs extra functionaliteit zoals de S Planne r en S Memo voldoen goed tot zeer goed. De S Planner is goed geintegreerd met Google Calendar. S Memo gebruik ik regelmatig, maar vooral zonder de handschriftherkenning. Die werkt overigens prima met de stylus, maar vraagt toch iets meer aandacht dan voor een snelle notitie handig is.

De bouwkwaliteit is voortreffelijk. Hoewel de achterkant bestaat uit een flinterdun plastic cover, je merkt het niet in het dagelijks gebruik. Daarnaast is de Note een keer van ongeveer 1.60 meter op de straat gevallen (loodrecht naar beneden). Alle componenten - cover, body en batterij - kwamen los, maar verder geen enkele kras. Diezelfde ervaring had ik ook met de Galaxy S waar ik anderhalf jaar mee rondliep: viel regelmatig op de grond maar nooit een probleem. Ik had bij de Galaxy S geen screenprotector of case en na anderhalf jaar was de achterkant wel bekrast, en er zate twee miniscule krasjes op het glad, maar verder onbeschadigd. Ik ben benieuwd hoe de Note zich de komende tijd gaat houden.

Foto en videokwaliteit is prima, hoewel is wel wennen is aangezien het toestel groot is. Inderdaad, het toestel met slechts één hand bedienen lukt mij met moeite.
Ik gebruik mijn Note vooral voor internetconnectiviteit en red het makkelijk een dag met één keer laden. Behalve als je de GPS en navigatie gebruikt. Dan loopt ie snel leeg. Maar dan zit je toch in de auto met een autolader.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note (i9220, N7000) 16GB Zwart?

Reviews door de redactie

Negatieve eigenschappen:
grootte
8)7
IDD dude je koop het toch voor de groote? Anders heb je aan een galaxy SII voldoende.