Club 3D GeForce GTS450 (CGNX-TS45024ZI) Review

martie112 2 maart 2012, laatste update op 3 maart 2012, 1.178 views

Club 3D GeForce GTS450 (CGNX-TS45024ZI)

Pluspunten

• Goede prijs / kwaliteit verhouding
  • Overall goede performance
  • SLI mogelijk
  • Eenvoudige instalatie ( zowel kaart, als drivers)
  • Direct X 11 ondersteund

Minpunten

• Ietwat groot
  • Geen optimale performance op nieuwste games

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Nou daar gaan we dan, mijn eerste review op Tweakers }>

Ik heb de Club3d Geforce GTS-450 rond oktober 2011 aangeschaft, en ben er nog steeds ontzettend tevrenden mee!
Un-boxing
De doos

De onderkant, met informatie over de kaart

De Driver cd + handleiding in het Duits en Engels

De videokaart, veilig verpakt in nopjes folie, en....

een extra wrapper met de waarschuwing voor de kans op een elektrische schok

en daar is die dan :o

Nog een mooie close-up voor de feeling ;)

Andere inhoud van de doos weet ik helaas niet meer exact, aangezien ik de kaart een tijd geleden heb aangeschaft (excuses hiervoor ;( )

Ik deed het voorheen met een oude GeForce 8600GT, die het overgens ook nog aardig volhield. Maar toen ik besloot battlefield 3 aan te schaffen dacht ik dat een nieuwe videokaart ook geen kwaad kon. 8)7

Na een aardig tijdje speuren op het internet kwam ik bij de Club3d kaarten uit (had ik overigens nog nooit van gehoord :| ). Eerst keek ik eens naar de prijs, die lag toen zo rond de §88,-. Dat paste mooi binnen mijn budget.
ik heb toen de specs is even goed onder de loep genomen, en kon eigenlijk niets vinden wat me afschrok.

Performance
Met het 1GB geheugen, en een geheugen kloksnelheid van 1200 MHz kan ik uitstekend uit de voeten. Ik kan games als battlefield 3 of assassins creed revelations op mijn native resolution 1920x1080 met AA:4x, Phsyx aan, en de overige instellingen bijna allemaal op hoog, of ultra spelen met een frame rate van rond 30 FPS (ga ik nog even controleren) (details in de volgende update) .(Als je echt op hoge setting will spelen is een GTX-500 serie waarschijnlijk beter).

een benchmark van PassMark. Ook dit word later nog ge-update

Overigens is er ook een optie voor SLI, dus een uitbreiding is altijd mogenlijk. zoals eerder gezegd durf ik niet zeker te zeggen of ik er een SLI brug bij heb ontvangen. Maar ik heb er destijds wel 1 bij mijn moederbord ontvangen.

Beeld
Ik werk zelf met een Samsung Syncmaster P2270HD, een erg prettig beeldscherm naar mijn mening.

Het scherm, en ja ik speel inderdaad ook League of Legends

Ik maak gebruik van de HDMI aansluiting, en heb geen opmerkingen of klachten over het beeld, behalve dan dat het haarscherp is :*)

Plaatsing
Het installeren van de kaart was geen probleem. Thumbscrews los, zijkant eraf, schroefje van oude kaart los *klik* oude kaart eruit, *klik* nieuwe kaart erin, zijkant weer dicht, en drivers installeren.

Even schroeven

En zo zit die er in!

Drivers
De nieuwste drivers zijn overigens ontzettend makkelijk te vinden dankzij NVidia's handige tool die automatisch de nieuwste drivers voor je product zoekt Hier dus...

Geluid
Het geluid niveau van de kaart valt mij reuze mee, de fan is naar mijn mening vrij still Overige gegevens zijn onderweg ;).

Al met al raad ik deze kaart zeker aan als je op zoek bent naar een grafische kaart met een goede prijs / kwaliteit verhouding!

Groeten,

Martijn

Deze recentie is nog niet voledig, en zodra ik tijd heb om alle specs, enz. te delen zal ik dit zeker doen

Heb jij ook een Club 3D GeForce GTS450 (CGNX-TS45024ZI)?

bedankt voor de reactie's, zoals eerder gezegd, zal ik zodra ik thuis ben een update van mijn post doen, en jullie punten meenemen in de vernieuwde review. :)

(En sorry voor de magere review, heb nog een hoop te leren)
Hey, dat is echt een super review :D. Zal mn best doen om er iets moois van te maken, en inderdaad ook een aardig berg met resultaten te laten zien ;)
Martijn, een Geforce 8900GT bestaat niet :Y) Of het is een 8800GT of een 9800GT :*)

Verder een goed begin voor een review hoor, je kan alleen nog wat verder uitdiepen: met o.a. plaatjes van de kaart en hoe die in jou systeem eruit ziet. Verder een 3DMark06/Vantage en 3DMark11 score en ook nog wat spellen die je draait de FPS laten zien.
er bestaan wel enkele testversies van de 8900GT (heb ze zelf gezien op de Cebit beurs van 2009, en dezelfde testkaarten werden enige tijd geleden voor 5OO+ euro aangeboden op Ebay, maar officiŽel zijn ze nooit uitgebracht :)
Je review vindt ik wat aan de magere kant. Als je wat meer vertelt en wat meer details geeft dan kun je een veel beter beeld scheppen van deze kaart (en een hogere review score behalen).

Kun je bijvoorbeeld wat meer vertelen over de overige hardware in combinatie waarmee je deze kaart gebruikt?

En bijna de hoogste settings in de games, daar zou je iets specifieker in kunnen zijn? (AA/AF etc.)Denk daarbij ook aan de resolutie en de framerate die je haalt, want wat voor jou te spelen is kan voor een ander een en al ergernis zijn.

Geluid valt mee maar daar ben je makkelijk in; hoe snel draait de fan dan, of hoe warm wordt de kaart tijdens het spelen van de games.

Al met al puntjes die in mijn ogen de review net iets meer body geven.
Zal er aan denken bedankt voor de tips in ieder geval. Zal deze review als ik thuis ben nog even aanpassen
Screens zijn ook welkom.
Foto's van de kaart, GPU-Z pics en benchmark resultaten zullen ook welkom zijn.
Foto's? Dan niet alleen van de graka zelf maar bijvoorbeeld ook van benchmark en dergelijke. Los daarvan, kan je anders even vermelden wat ze standaard in de doos meeleveren? (SLI-brug/connectoren/kabels etc. etc.)
Bedankt allemaal voor de tips en tricks. Ik heb de eerste update alvast uitgevoerd. maar helaas heb ik nu nog geen tijd om alle details te delen, maar zodra ik daar tijd voor heb update ik de review meteen :)
EDIT: reactie gegeven op andere comment

[Reactie gewijzigd door martie112 op 2 maart 2012 12:35]

waarom heb jij je ring net als ik aan je wijsvinger :P ?

ontopic:
Ben wel benieuwd wat deze kaart in Tri-SLi doet. Ben op zoek naar een opstelling van 3 dezelfde kaarten in Tri-SLi voor een 'erg' zachte prijs ;) Mooie review, gezien het je eerste is. Met grafiekjes enzo ;) Top.
Deze kaart ondersteund geen Tri Sli omdat deze maar 1 SLI connector heeft op het PCB. Voor Tri Sli of Quad SLi moet je 2 connectors hebben.
hangt dat ook niet van het moederbord af? voor zover ik weet zijn de SLI-bruggen er om een verbinding te leggen, wanneer het moederbord dat niet kan? Dus zou ik zeggen, zolang het moederbord tri, of quad SLi toelaat zou het moeten kunnen, toch?

ik kan het overigens ook helemaal mis hebben hoor :P
Nee voor tri-sli heb je echt een dubbele connector nodig. De verbindingsbrug is er om te zorgen dat de datatransfer zo snel mogelijk gaat. Dus direct van kaart tot kaart, en niet eerst over het moederbord.

En ik zie dat jij een hele bijzondere native resolutie hebt: 1920 *1680
Sorry xD ben gisteren naar mijn vriendin gegaan, maar had belooft de review te updaten... en ik breek niet graag beloften :P dus vandaar. heb hem gelijk ff aangepast