Cowon iAudio U3 4GB (USB 2.0) Review

Doogie 19 oktober 2007, 920 views

Cowon iAudio U3 4GB (USB 2.0)

Pluspunten

• klein
  • degelijk
  • volledig

Minpunten

• prijs

Geluidskwaliteit Score: 4
Degelijke, volledige MP3 speler met de opties die je nodig hebt. De behuizing is stevig en niet krasgevoelig. Het formaat is dikker dan een Ipod maar tegelijk wel smaller en korter waardoor ik hem beter in een broekzak kwijt kan.

De bediening is erg prettig doordat er geen "touch" interface wordt gebruikt maar gewone knoppen voor zaken als het volume en door je mappen bladeren. Zo kun je ook blind de speler bedienen.

Het kleurenscherm voldoet uitstekend. Eventueel kun je ook cover art laten weergeven. Filmpjes bekijken is uiteraard onmogelijk met dir formaat scherm.

Wordt als externe HD herkend wat muziek er op zetten erg makkelijk maakt, je hoeft geen database van ID3 tags aan te maken en je hebt geen speciale software op je computer nodig. Iaudio brengt ook regelmatig firmware updates uit.

Heb jij ook een Cowon iAudio U3 4GB (USB 2.0)?

Beetje korte review. Stukje over de geluidskwaliteit zou wel leuk zijn geweest, al weet ik dat Cowon wel goed spul maakt dat ook goed klinkt :)
Daar zit ik bij Cowon inderdaad ook niet in, Cowon maakt (net als bijvoorbeeld iRiver) kwaliteitsprodukten, geluid zal prima in orde zijn.

[Reactie gewijzigd door Bergen op 19 oktober 2007 17:43]

Dat U3 is dat niet een OS on-a-stick?
Heb ik toch 1 vraag, wellicht overbodig, speelt deze toevallig ook "gapless" tussen de nummers?
Want dat is eigenlijk wat ik nog mis bij mp3 spelers kleiner dan 4GB.