ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0 Review

Nox 1 maart 2012, laatste update op 1 maart 2012, 887 views

ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0

Pluspunten

• Aluminium behuizing
  • USB 3.0
  • Goede dikke stevige Y-kabel
  • USB-Powered

Minpunten

• Design kon wat beter en strakker
  • Geen Micro-USB 3.0 maar een normale female-aansluiting

Kwaliteit voeding Score: 5
Bouwkwaliteit en afwerking:

Voor een simpele behuizing is dit nog vrij redelijk. Alles zit met stevige dikke schroeven in elkaar en geen kleine ienie mini schroefjes. Aluminium ziet er mooi uit en is geborsteld. Schijf kan je vastschroeven op het printplaatje. Connector zit goed vastgesoldeerd (vorige van andere behuizing brak zomaar af).

Bijgeleverde kabel is erg dik/stevig.

Inbouwmogelijkheden

Prima, 2,5" schijfje past er zo in zonder problemen. Je kan hem prima vastschroeven, niks op aan te merken dus.

Koeling

Zit wel goed, alu behuizing en 2,5" schijfjes maken amper warmte. Ik zie hier geen problemen in komen. Behalve dat de behuizing wel graag meer contact zou maken en het printplaatje meer een geheel was met het stuk aluminium.

Installatiegemak

Prima. Ik moet 4 schroeven vastdraaien. Liefst natuurlijk niet gedaan maar dit komt de stevigheid duidelijk ten goede. Dat je een schroevendraaier nodig hebt kan ik niet als minpunt zien...

Modbaarheid
Ik heb modbaarheid niet getest. Maar als je de lampjes wilt vervangen is dat een rotklus. Je moet de printplaat loshalen van het plastic frontje. En dan hebben de leds een vierkant vormpje waar je nog wat plexi voor moet vinden. Wat je verder kan modden...? Geen idee, lijkt mij ook niet echt nodig. Ik heb om die reden ook geen beoordeling ingevuld omdat er weinig te modden valt.

Voeding

Voeding hangt af van je PC. Er zit een Y-kabel bij helaas (tegenwoordig kan iedere PC toch wel 500mA opbrengen?). Hoewel dit wel voldoende mogelijkheden oplevert. Om die reden geef ik toch gewoon 5 sterren, op zo'n beetje iedere PC werkt dit apparaat namelijk. Ook als er maar USB 1.1 beschikbaar is met 300mA kan je 2 stekkers aansluiten. Indien de tweede niet mogelijk is wordt het gewoon tijd voor een upgrade :P

Heb er 30 euro voor betaald bij de MyCom. Een imho zeer schappelijke winkel qua prijs, niet extreem duur. Maar toch vind ik 30 euro voor een behuizing aan de prijzige kant. 20 euro zou ik er eigenlijk wel voor neer willen tellen. Maar omdat het USB 3.0 is en dit nog vrij nieuw is heb ik het maar gedaan.

• Fractal design define R3
  • Asus Sabertooth 990FX

Heb jij ook een ICIDU SI-707186 2.5" SATA Enclosure USB 3.0?

Enig idee of dit SATA III (600MBps) of SATA II (300MBps) is? Ik kan het nergens vinden (ook niet op de website van de fabrikant. :/
Ik heb geen flauw idee, ik heb een SATA I of II schijf erin zitten. Maar zou je die >300MB/s gaan halen dan? Wil je er een SSD in stoppen? Ik denk dat geen enkele schijf dit vol krijgt namelijk, behalve een SSD. Maar die hebben soms niet eens volledig profijt van de 600MB/s.
Ik wil er inderdaad een SSD in stoppen.
Wat dat betreft kan ik je misschien zo'n Zalman ding aanraden - dunno of die ook SIII hebben - maar dan heb je nét wat meer functies. ISO's mounten e.d. voor een kleine meerprijs.
Weet je soms of je er een 12,5mm (1TB) inkrijgt? :?
Ik kan het helaas niet voor je nagaan, hij ligt nu niet hier. Zodra ik hem weer heb zal ik het opmeten voor je.