Sennheiser PX 210 BT (Zwart) Review

Frankzzz 24 juni 2012, laatste update op 24 juni 2012, 2.712 views

Sennheiser PX 210 BT (Zwart)

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • klein als ingeklapt
  • bediening op koptelefoon zelf
  • blauw ledje uit te zetten

Minpunten

• slechte bouwkwaliteit
  • dure accu om bij te kopen
  • apt-x nauwelijks ondersteund
  • blauw ledje knippert tijdens gebruik (irritant in een donker vliegtuig) (bedankt voor de tip)

Een zeer korte review over deze koptelefoon.

Ik heb hem nu ongeveer 15 maanden in bezit en heb er veel plezier van gehad.
Hij wordt vrij compleet geleverd, met een extra snoer als de accu leeg is. Verder natuurlijk een USB kabel en een USB adapter om hem op te laden. Ook een tasje om in te vervoeren ontbreekt niet.
Geluid is goed met de kabel, met bluetooth zonder apt-x is het zoals je van bluetooth kan verwachten, redelijk. Met apt-x heb ik nog niet kunnen proberen.
Aansluiten gaat niet altijd even makkelijk, maar dat ligt volgens mij meer aan de pc dan aan het koptelefoon zelf, 64-bit windows 7 is daar niet al te makkelijk mee. Zodra het werkt kun je het volume beinvloeden en voor en achteruit spoelen.
Het blauwe ledje wat irritant knippert bij gebruik is gelukkig uit te zetten (bedankt maxim).

Maar dan de reden voor deze review, na deze 15 maanden is de eerste kabelbreuk en is het contact met sennheiser begonnen. Ben nu bezig met de RMA, en dit is al niet gemakkelijk. De site werkt amper, en het duurde minimaal een week voor ze überhaupt op mijn email antwoorden. en na een tip heb ik het geregeld via redcoon ipv sennheiser. Dat gaat en stuk beter.
Redcoon heeft het doorgestuurd naar sennheiser en na enkele weken kreeg ik een vervanger in huis. De tekst op de koptelefoon was weer zichtbaa, dus was een nieuwe vervanger. Heaas zag ik na een dag dat er een schroef miste, en dus kon het weer terug naar redcoon.
Na wederom enkele weken kreeg ik hem weer terug, nu zaten alle schroeven er op, maar zaten er wat krasjes op de schroeven. Hier heb ik het bij gelaten, want je koptelefoon 3 maanden missen had ik geen trek in.
Vind het zelf merkwaardig dat sennheiser zo snel stukgaat, en dat de RMA zo traag en slordig is. Gelukkig loopt contact via redcoon en dat was prettig werken.

Al met al is het een mooie koptelefoon, die compleet geleverd wordt en goed geluid geeft. Daarnaast erg compact en makkelijk mee te nemen.
Helaas dat de bouwkwaliteit wat minder.

• HTC Desire
  • Laptop
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Sennheiser PX 210 BT (Zwart)?

Het is ook veel makkelijker om gewoon de winkel waar je hem hebt aangeschaft te benaderen, dan regelen die alles voor je :)
Inderdaad, ik ben zelf groot fan van de Sennheiser PMX 60, en draadbreuk komt heeel veel voor bij dat model. Meerdere malen (afgelopen 10 jaar er een stuk of 10 versleten) teruggegaan naar de winkel met bonnetje, vrijwel elke keer direct een nieuw model meegekregen.
Sennheiser geeft ook 2 jaar garantie op hun modellen.
Dat is in ieder geval goed om te horen.
Meteen Redcoon benaderd en die zijn een stuk makkelijker hierin. Antwoordnummer en meteen via de chat geregeld.
Bedankt voor de tip.
Volgens mij kan het blauwe lichtje uit geschakeld worden en is dit dus geen nadeel :p
Bedankt voor de tip. Voor de compleetheid:

(1) Turn the headphones off,
(2) Hold the Master (center) button until it starts flashing blue and red,
(3) Hold the Volume Down button for 3 seconds.