Corepad Eyepad Review

ExPlanE 16 oktober 2007, 1.027 views

Corepad Eyepad

Pluspunten

• Lekker dun
  • Glijd erg soepel
  • Grootte
  • Flexibel
  • Goed wasbaar

Minpunten

• Niet echt spectaculair uiterlijk

Eerder al schreef ik een productreview over mijn Logitech MX518. Nu vond ik het tijd worden voor een review over mijn muismat.
Eigenlijk geld voor deze Corepad EyePad hetzelfde als voor mijn MX518: ik had zo ongeveer 3 jaar lang gebruik gemaakt van een Microsoft Intellimouse icm een simpel ikea muismatje. Natuurlijk is dit leuk voor even, maar het werd tijd voor wat nieuws. Ik heb toen een MX518 gekocht, en een Corepad Eyepad M bij mijn bestelling gedaan. Ik heb hem nu een aantal maanden in gebruik. Hieronder mijn bevindingen...

Waarom deze muismat?

Na jarenlang op een te dik, te klein en te lelijke muismat te hebben gegamed vond ik dat er maar eens iets nets moest komen. Na verschillende reviews te hebben gelezen en sites te hebben bezocht is mijn oog gevallen op de EyePad.
Het eerste wat mij opviel was dat de muismat mega dun is. Zoals ik al zei, hiervoor had ik een té dikke muismat. Na een tijdje ga je dat natuurlijk voelen in je pols. Verder was ik wel benieuwd naar de wasbaarheid. Het wil nog wel eens wat stoffig zijn op mijn kamer. Dan is het natuurlijk super handig dat een muismat te wassen is!
Daarnaast is de EyePad in een aantal verschillende maten te krijgen. Ik ben voor de M-versie gegaan omdat deze, naast dat hij het gemakkelijkst te verkrijgen is, precies groot genoeg was voor op mijn bureau. Ook vond ik het belangrijk dat je een beetje de ruimte hebt met je muis. Voorheen had ik daar nog wel eens wat problemen mee. Hopelijk was het hierna verleden tijd...

Eerste reactie

Eigenlijk was het precies zoals ik verwachtte. Hij is erg dun en zeer flexibel. Ook zaten er gelukkig geen erge vouwen in. Het wil nog wel eens zo zijn dat ze wat bekneld liggen in de doos, maar daar was bij mijn exemplaar geen sprake van. Omdat een van mijn voorgangers klaagde over de stank na het openmaken heb ik gelijk even geroken :P. En inderdaad, er kwam een vreemde lucht uit. Ik vond het een beetje ruiken als wanneer je een nieuwe koker tennisballen open maakt...

Wat beter bekeken

Basis Features
Gelijk maar mijn oude muismat de prullenbak in gemikt. Hij moest plaatsmaken voor de EyePad. De MX518 weet wel raad met de EyePad. Hij is superglad. Hij beweegt erg soepeltjes.
Verder is de grootte ook prima. Geen last meer van muizen die plots van de muismat afglijden. Al een hele verbetering tov dat oude rotding. :P
Ook is de EyePad mooi dun. Natuurlijk had ik dat in eerste instantie al gezien, maar na een aantal keer flink gegamed te hebben merk ik duidelijk het verschil.
Dat de muismat erg flexibel is is ook zeker een pluspunt. Hij laat zich erg gemakkelijk meenemen naar bijvoorbeeld LAN-Party's.
Verder glijd de mat niet gemakkelijk weg. De onderkant is voorzien van een rubberachtig anti-slip materiaal.

Wasbaarheid
Verder wil ik het nog even hebben over de wasbaarheid van de muismat. Een kind kan de was doen zullen we maar zeggen. Simpel en snel. Gewoon in wat water met wat zeep, en klaar is kees. Waar ik redelijk verbaasd over was is hoe snel hij droog is. Misschien voor sommige wat voor de hand liggend, maar ik had het niet verwacht. Ik heb simpelweg de doorweekte EyePad even tussen een dubbelgevouwen handdoek gedaan, even aandrukken en hij is zo goed als droog! Erg prettig!

Vormgeving
Qua vormgeving kon er niet zo heel veel verkeerd gaan. Mijn oude muismat was niet om aan te zien. Deze gelukkig wel. Erg basic, zwart met witte letters. Niet erg opwindend maar wat mij betreft hoeft dat ook niet.

Voor nog geen 10 euro heb jij er eentje in huis. Ze geven hem bijna weg. Prima muismat voor een prima prijs.

Levensduur
Over de levensduur kan ik niet erg veel zeggen. Hij doet hier nu al een aantal maanden prima zijn werk. Er is nog geen spoortje van slijtage oid te zien. Verder is de muismat gewoon degelijk. Wat normaal duw en trek werk mag geen probleem zijn...

Algemene Beoordeling

Voor ¤10 krijg je een erg complete muismat. Een lekker dunne muismat waarover je zeer soepel met je muis zult glijden zonder dat je muismat van zijn plaats gaat. Ook al is het uiterlijk niet heel speciaal, je kan er zeker mee thuiskomen. Ook is het erg makkelijk dat de EyePad zo flexibel is. Je neemt hem gemakkelijk overal mee naartoe. Is hij wat vuil geworden? Geen nood! Hij is wasbaar. Binnen een handomdraai is hij weer zo goed als nieuw.

Heb jij ook een Corepad Eyepad?

Nette review, je hebt me bijna overgehaald em te kopen, ware het niet dat ik al een heerlijke matje heb 8-). Maar in ieder geval alle aspecten netjes en goed behandeld en leest lekker door. Uiterlijk kan voor sommige misschien zelfs een voordeel zijn, hij past wel overal bij eigenlijk, maar waar je zelf al op doelt, als je spectaculaire hardware hebt valt ie beetje in het niet.
Klopt, het uiterlijk is een beetje persoonlijk. Bij mij staat het erg mooi naast een zwart toetsenbord en mijn MX518 erop. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen ook met hun muismat de blitz willen maken :P .

Tuurlijk gaat een Corepad EyePad prima naast een krachtige PC. Een muismat zal denk ik in 9 van de 10 gevallen toch wel in het niet vallen t.o.v. een dure PC. Maar vooralsnog denk ik dat elk individu prima deze muismat kan gebruiken. ;)