Specificaties 15,6", 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Dell Inspiron M5110 (5110-9987) Review

Daniel LMNewbie 24 februari 2012, laatste update op 24 februari 2012, 1.095 views

Dell Inspiron M5110 (5110-9987)

Pluspunten

• design
  • licht (slechts 2.5 kg)
  • quadcore multi tasking
  • dual graphics crossfire (energie zuinig)
  • goede aansluitingen (usb aan achterkant)

Minpunten

• prijs
  • lak afwerking dus poetsgevoelig
  • bouwkwaliteit is redelijk maar kan steviger/sterker
  • had een nog betere Graphics kaart in gemoeten

Nou mijn eerste online review.....

Deze laptop een aantal weken in gebruik. Al heel lang geen nieuwe laptop dus voorlopig ben ik erg blij :)

Laptop is op het eerste oog mooi afgewerkt en redelijk licht. Mooie aluminium behuizing en een floating key board. Na een aantal weken blijkt dat je de lak afwerking wel veel wilt/moet poetsen maar ja....

Ik zou deze laptop omschrijven als een degelijke Volkswagen. Het is duidelijk geen heavy duty gaming laptop maar het is wel een laptop die de dagelijkse behoefte en wat extra's aan kan.

Door de AMD Quadcore met Crossfire Dual Graphics wilde ik deze laptop hebben. Persoonlijk verbaas ik me elke keer weer met hoeveel "krap" op de laptop staat als je ze opstart. Er zijn standaard veel programma's ge´nstalleerd die ik er niet op wil hebben en wat mij betreft de laptop vervuilen. Hebben anderen daar ook zo een last van? Of misschien dat iemand daar een goede tip voor heeft??

Nadat ik alles had geschoond en alles had ge´nstalleerd wat "nodig" was merk ik hoe veel beter en efficiŰnter deze laptop is ten opzichte van mijn oude. Mijn oude laptop had een DualCore processor met 256 dedicated graphics dus het is een grote verbetering. Ook is de nieuwe Windows zo veel beter en mooier maar goed die had ik op kantoor ook al.

Vooral multitasking is iets dat mijn nieuwe laptop veel beter doet dan mijn oude Compaq. En natuurlijk is hij heel wat krachtiger waardoor hij beter met de nieuwste programma's als Photoshop om kan gaan.

Heb jij ook een Dell Inspiron M5110 (5110-9987)?

Daniel bedankt voor de review.
Ik ben ook in het bezit van deze laptop onderdanks dat ik er wel tevreden over ben, heb ik toch nog 2 negatieve eigenschappen.
- Er zit maar een 100Mbit netwerkkaart in
- De wireless kaart kan maar een snelheid van max 72 Mbit aan ondanks dat het een 802.11n kaart is.
Hoi Daniel, dank voor het delen van je ervaring.

Je zou nog wat aanvullingen kunnen doen om meer sterren te scoren: Wat cijfers zoals prestaties van de crossfire graphics (3D 20011 ofzo) en/of welke spellen er spelen zouden misschien door anderen worden gewaardeerd. En hoe lang duurt het voor hij is opgestart? Hoe is het scherm? Je kan ook 3 eigen foto's toevoegen.

Vraag: Heb je die herinstall zonder crap verkregen via de meebestelde dell herinstallatie cd, of krijg je dan ook de crap terug?

Suc6 evert
PC Decrapifier