HP Deskjet 3050 (CH376B) Review

10 feet high 23 februari 2012, 522 views

HP Deskjet 3050 (CH376B)

Pluspunten

• Goedkoop
  • WiFi
  • All-in-one

Minpunten

• Hoge kost-per-pagina
  • Beperkte invoerlade
  • Beperkte interface
  • Patronen kleureninkt niet afzonderlijk te vervangen

Scansnelheid Score: 2
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 1
De HP 3050A is duidelijk een printer voor een heel specifieke doelgroep: een printer voor mensen die hem weinig gebruiken en die er weinig van verwachten.

Hij voldoet prima wanneer je van een printer verwacht dat hij het grootste deel van de week werkloos in een hoekje van de ruimte staat, maar op een gegeven moment toch snel dat ene document of die ene foto wil afdrukken. Daarvoor kocht ik hem ook. Om te vermijden dat ik voor een bescheiden printopdrachtje moet wachten tot morgen, op het werk. Om af en toe een snelle scan te kunnen maken. Om een tekst nog even op papier te kunnen overlezen alvorens hij naar weet-ik-veel-wie verstuurd wordt.

Is apparaat degelijk? Ik betwijfel het. Hij voelt wel heel erg plastiek en krakkemikkig aan, maar staat veilig en draadloos opgesteld in een donker hoekje.
Kan hij de belangrijkste printfuncties aan? Neen, dubbelzijdig printen is onmogelijk, dik papier slikt hij niet, en er kunnen amper twee dozijn vellen papier in de invoerlade.
Wie zou ik de 3050A toch aanraden? Eender wie even weinig verwachtingen heeft van een printer als ik. Eender wie gewoon een printertje nodig heeft voor erbij. Eender wie hoedanook niet meer dan honderd pagina's per maand print.

Als je daarmee tevreden bent: grijp hem mee.

Heb jij ook een HP Deskjet 3050 (CH376B)?

Ik zie dat je toch een 3050A had? ;) Hoge kost per pagina kan je trouwens verlagen door XL cartridges te halen mocht je net iets meer printen dan gemiddeld, print je verhoudingsgewijs ongeveer 3x zoveel voor 2x de prijs.
Och, dat was een onnozele domme fout van me. Het was zelfs geen typefout of klikfout, ik was er eigenlijk van overtuigd dat het dat model was...

En dankjewel voor de tip. Een grotere cartridge scheelt inderdaad al een slok op de borrel. Ik heb ook met andere printers altijd goede ervaringen gehad met B-merk cartridges. Dat scheelt ook nog eens een factor twee in de prijs.