Newstar FPMA-D965 Review

CasGas 12 januari 2013, 1.027 views

Newstar FPMA-D965

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • Voelt erg solide aan

Minpunten

• Strak tegen de muur aan is niet heel praktisch qua zijdelings draaien van de monitor.

Omdat ik laatst mijn bureau maar eens wou opruimen en zo leeg mogelijk wou maken heb ik gekozen voor een standaard van Newstar. Qua prijs kwam deze er voor mij als beste uit voor mijn ene monitor. Een Dell 2408WFP.

Toen ik de standaard had ontvangen heb ik de voet van mijn monitor afgeschroefd en meteen de Newstar eraan gesleuteld. Gewoon VESA mount dus geen spannende constructies :)

De voet gaat aan het bureaublad vast of door een kabeldoorvoergat (jaja) heen om vast te zetten. Ik heb gekozen om deze aan het bureaublad te maken, bij mij zitten er verder geen gaten in het bureau :)

De handleiding is erg duidelijk welk schroefje je waar moet gebruiken, dus het vastzetten was zo gebeurd. Je moet wel eerst even bedenken hoe hoog je je monitor wil en dergelijke, want het bepalen terwijl je met de monitor bezig bent vond ik niet zo fijn, dus eerst even denken waar die ongeveer moet komen is praktischer..

De monitor komt dan nog een best eindje van de muur af. Mijn buro staat strak tegen de muur aan (met alleen die paar mm van de standaard ertussen) maar deze komt toch nog zeker een cm of 10 naar voren toe. Omdat ik deze dus ook strak tegen de muur aan heb, kan ik de monitor niet zijdelings genoeg draaien. De klem waarmee je de monitor vast zet om zijdelings te draaien zou je normaal aan de achterkant hebben, dus heb je genoeg ruimte om heen en weer te bewegen. Omdat die klem bij mij niet aan de achterkant kan, moet ik deze op 1 kant vastzetten, wat mij dus niet de mogelijkheid geeft om beide kanten op te zwaaien.

De monitor blijft ook echt goed hangen, de standaard zou tot 10kg kunnen, mijn monitor is zonder voet 7kg. Het spul voelt zo degelijk aan dat je ook wel 12kg eraan kan hangen.. Of je het moet doen is een tweede, maar het voelt gewoon heel solide.

Al met al ben ik erg blij met de aankoop, het is een praktische oplossing voor weinig geld maar wel meer ruimte op het buro.

• Dell 2408WFP

Heb jij ook een Newstar FPMA-D965?