Logitech Cordless Trackman Optical Review

pjottum 12 oktober 2007, 594 views

Logitech Cordless Trackman Optical

Pluspunten

• Trackball bestuurd met vingers ipv duim.
  • Extra knoppen zinvol; vooruit en achteruit bladeren in browser handig. De lockfunctie gebruik ik niet.
  • Batterijen gaan lang mee.

Minpunten

• Draadloze trackball - eigenlijk onzin want juist een trackball leg je neer en klaar.
  • Batterijen.

Hiervoor een bedrade FX gehad, maar die gaf na 9 (!!) jaar de geest. Moet ik er wel bij zeggen dat dit op mijn thuiscomputer is, en die wordt minder intensief gebruikt dan mijn werkcomputer&randapparatuut. Daar is de FX nu ook vervangen, na 8 jaar.

Het materiaal zou wat minder smettelijk mogen zijn; de rubberlaag is gevoelig sporen van zweethanden.

Voor een muis is het een forse investering. Maar, als deze ook 8 jaar meegaat is dat geen probleem; dan betaal je minder dan een euro per maand om rsi-vrij te muizen. Bij een prijs van 44 euro speelt dit overigens minder dan de 69 die ik ervoor betaald heb.

Heb jij ook een Logitech Cordless Trackman Optical?

De negatieve eigenschap die je aankaart is natuurlijk persoonlijk. Er bestaan ook draadloze toetsenborden. Iedereen kan wel eens behoefte hebben om randapparatuur te verzetten, bijv. om wat ruimte te maken op je bureau.
Klopt; ik heb ook een draadloos keyboard. :)

Maar ik had dus een bedrade; daar had ik geen moeite mee. Die is niet meer te krijgen, dus daarom heb ik nu deze. als ik dan een negatief punt zou moeten bedenken dan is het dit.
Ik heb deze ook even gehad, maar hij ging meteen op Marktplaats.
Hij ligt namelijk veel minder lekker in de hand dan mijn Marble FX en hij is veel minder nauwkeurig. Hij dwarrelt een beetje over het scherm, zal wel door de volledig zinloze draadloosheid zijn. Logitech maakt geen goede trackballs meer, zal wel niet goed genoeg verkocht worden.

Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar de beste trackball met draad. Kensington schijnt goede te maken, maar hun topmodel is ook alweer jaren oud en niet Vista-compatible. Tips zij welkom.