AC Ryan Playon!HD Mini Review

DeTeraarist 21 februari 2012, laatste update op 21 februari 2012, 1.794 views

AC Ryan Playon!HD Mini

Pluspunten

• Speelt nagenoeg alles

Minpunten

• Niet alle genoemde features zijn aanwezig/werken.
  • Support is waardeloos.

Geluidskwaliteit Score: 3
Over de featureset: die is in de afgelopen jaren alleen maar afgenomen, sterker nog, niet alle features die op de doos genoemd staan zijn ooit aanwezig of op z'n minst werkend geweest.
Over de beeldkwaliteit: Het beeld is op zich goed, maar al sinds de meegeleverde firmware is het beeld te groot en vallen er stukken weg aan alle 4 de kanten.
Over de geluidskwaliteit: is goed zolang je niet te veel verlangt, de instellingen om de juiste signalen te versturen lijken soms niet te werken of gewoon niet juist te zijn.
Over het gebruiksgemak: Het vergt een enorm aantal klikken om bij een bestand te komen, dit is in latere firmwares enigzins opgelost met shortcuts. De menu's zijn niet altijd even logisch bereikbaar, verschillende knoppen worden gebruikt om op diverse plekken menu's te openen en of te bedienen.
Over het design: 't is klein en glanzend en past al snel bij andere apparatuur, het felle licht uit de leds is wel een minpunt.
Over bouwkwaliteit en afwerking: De afstandsbediening voelt goedkoop aan en lijkt soms niet te werken hoewel je wel degelijk ziet dat de Mini iets heeft ontvangen(blauwe led knippert).
Over de prijs: Hij was toen al niet duur en heb over de prijs verder niet te klagen.
Over de support van AC Ryan: Die is waardeloos, contact breekt omdat mensen daar op vakantie gaan, het forum wordt niet beantwoord. Het is een beetje een goedmakertje waar klanten iets kwijt kunnen, maar ze doen er verder absoluut niets mee. De aanwezige vrijwillige mods lijken vooral stoer te willen doen met hun media apparaten en hebbedingetjes, maar hebben geen tot weinig verstand van zaken.

Heb jij ook een AC Ryan Playon!HD Mini?

Vreemd ik heb er 2 staan maar heb er eigenlijk niet veel problemen mee .
Wat wel klopt is dat het erg omslachtig is om bij een bestand te komen .Maar qua beeld kwaliteit of het niet passen van het beeld heb ik geen last van .Wat ik ook wel jammer vind is dat de shoutcast niet 100% werkt daar ben ik het mee eens.Youtube ook hetzelfde verhaal. :)
Gebruik je een flatscreen of een CRT? Ik heb het vermoeden dat het probleem zich alleen bij CRT's voordoet of dat het door de composite uitgang komt. Ik heb het probleem ook bij anderen zien voorkomen.
Misschien nuttig om te weten voor mensen die een media speler zoeken: hoe heb je deze speler gevonden, uit welke spelers heb je een keuze gemaakt, en waarom viel je keuze uiteindelijk op deze AC Ryan?

Ik snap dat je spijt hebt van je keuze, en dat je die nooit meer zult maken, maar welke zou je nu kiezen?
Ik was op zoek naar iets wat een hoop kon, een NAS of een Mediaspeler met wat meer als alleen NAS en wat meer als een mediaspeler. De beschrijving op de doos deed mij vermoeden dat dit apparaat de oplossing zou worden. Het werd geleverd met een Samba en een torrent client dus m'n Desktop-PC zou uit kunnen als er niemand gebruik van maakte. De overige mediaspelers die ik toen op 't oog had(één was een Mede8er, de anderen weet ik zo niet meer) miste de torrent client, terwijl de overige specs gelijk waren.

Als ik nu moest kiezen, zou het een week duren voor je antwoord krijgt. Ik gebruik de speler nog wel en hij is nog in goede staat. Ik kan je wel vertellen dat het een apparaat wordt waar geen Realtek chipset in zit. Daar kom je met wat zoekwerk op google genoeg verwijten naar de API tegen. Deze chipset veroorzaakte ook een hoop bugs. Daarnaast kies ik ook niet meer voor een oplossing van AC Ryan. Ik zou graag een mediaspeler van bijvoorbeeld Philips/Sony/JVC(een merk dat al even mee gaat) zien, maar eigenlijk ben ik van zulke merken nog nooit een mediaspeler als de AC Ryan/Mede8er(en de rest van de lange rij met nieuwe merken) tegen gekomen.
Duidelijk verhaal.

Persoonlijk denk ik dat de oplossing bestaat uit een NAS in de meterkast, die bv ook torrents kan downloaden, en een diskloze media speler bij je tv.
Herkenbare review. Vooral de nieuwe firmware is stukken minder dan de oude. In de eerste revisies was het nog wel degelijk een goede player.
Mijn vader heeft ook een mini staan, en komt altijd films bij mij halen met zn portable HD.
Er zijn genoeg films die geen beeld wel audio hebben, bekend fenomeen...
Dus, nieuwere firmware erop, die werkt prima totdat je de mini hebt uitgezet,,, daarna nooit meer een HDMI handshake met de TV..... dus geen beeld meer....
Gisteren was ik het helemaal zat en heb er de firmware van een mede8er 400X opgezet, Pa weer helemaal blij !
Alles werkt als een speer, triest om te zien dat AC Ryan hun product support niet op orde hebben. Probeer hier maar niets over te zeggen op hun supportforum, want dan wordt je weggemod en slotje erop....
Ik ben ook een tijdje in het bezit van een AC Ryan Mini en ik herken een aantal dingen wel maar ook paar niet.

De problemen die je hebt met het beeld ervaar ik zelf niet. Het beeld is eigenlijk altijd prima. Een enkele keer kon hij een film niet goed weergeven maar dit kwam door de codec.

Wat betreft het geluid laat ik de AC Ryan het signaal direct doorsturen naar de decoder van mijn Z5500 van logitech (geen Hi-tech audio apparatuur maar werkt prima in de gemiddelde slaapkamer). Ook hiermee ervaar ik geen problemen/verslechteren van de kwaliteit. Echter, laat je de AC Ryan zelf z'n gang gaan met de audio, dan is de kwaliteit duidelijk minder.

Het gebruiksgemak is inderdaad niet top-notch. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet kan vergelijken met een andere mediabox. Na een handleiding te hebben gelezen heb ik YAMJ erop gezet. Ziet er wat leuker uit en gebruikt info van IMDB. Sowieso een tip om dit te installeren.

Over de support kan ik niks zeggen omdat ik deze (nog) niet heb hoeven raadplegen.

Een ander min-punt die ik niet heb gelezen is dat de externe hdd niet wordt uitgeschakeld als je de AC Ryan op standby zet.
Bijzonder om zoveel uiteenlopende reacties te lezen.

Mijn POHD Mini voldoet sinds de laatste firmware (7317 van 7 feb 2012) prima. Shortcuts zitten boven in het menu.
Audio gaat via HDMI naar de receiver en geeft keurig door wat hij moet. Niet-werkende video ben ik nog niet tegen gekomen, maar dat schijnt te liggen aan compressed headers in mkv's, waar de Realtek SDK nog beperkt oplossingen voor heeft.
Mijn externe hd via usb gaat gewoon uit als de player in standby gaat. Of de spindown tijdens de aanstand werkt kan ik niet bevestigen, want die heb ik uitgeschakeld in de instellingen.

Kleine opmerking nog: voor een speler van 2 jaar oud nog steeds firmware updates krijgen incl nieuwe GUI is toch ook opmerkelijk te noemen! Deels te danken aan bugfixes (dus slechte vorige firmwareversies) maar ook verbeteringen.
Dat is het zeker!

Alleen jammer dat het moet, dat-ie het out-of-the-box niet goed deed...