ZTE Blade (San Fransisco) (KPN-prepaid) Review

Ian8 18 februari 2012, laatste update op 18 februari 2012, 1.365 views

ZTE Blade (San Fransisco) (KPN-prepaid)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Android
  • Bang for Buck
  • Resolutie

Minpunten

• Camera bij slecht licht
  • Geen updates
  • Geen flitser

Dit is een toevoeging op mijn score. Verwacht geen uitgebreide fantastische review ;) . Gaandeweg zal ik deze review proberen uittebreiden.

Inhoudsopgave:
- Waar moest het toestel aan voldoen?
- Out of The box ervaring
Featureset
Bereik
Accuduur
Camera

Inleiding:
Begin 2011 had ik dan eindelijk een Android telefoon aangeschaft. Ik als toenmalig 12 jarige had natuurlijk geen groot budget. Ik heb daarom de Vodafone Nova 845 aangeschaft voor 55 euro 8-) .
Mijn eerste ervaring was niet bepaald high-end maar ik vond Android geweldig! Alle apps die beschikbaar waren etc. etc. Na een tijdje vond ik mijn telefoon niet echt snel meer en ging ik experimenteren met rooten ed. Echter brickte ik mijn telefoon eind 2011. Daarom had ik een nieuwe telefoon nodig. Ik ben van nature erg zuinig ingesteld dus ging opzoek naar een telefoon die een goede prijs-kwaliteit verhouding had en ook aan mijn wensen voldeed. Na een lange zoektocht kwam ik bij de Blade terecht en heb ik deze besteld voor 89,- bij de Wehkamp. De volgende dag had ik hem al in huis en gelijk ermee gespeeld natuurlijk :P. Het instellen ed. ging makkelijk zoals ik gewend was van Android. Gelijk over de de vanille Android Launcher Pro gezet.

Featureset:
- 5,0 Megapixel camera, zonder flits
- MSM7227 600Mhz ARM6 Qualcomm Processor
- 512MB ROM
- 512MB RAM
- 3.5 inch TFT scherm (800x480)
- Capacitief touchscreen met multitouch
- Wi-Fi 802.11B/G
- Android 2.2
- 2GB Micro-SD kaart bijgeleverd
Geweldige specs natuurlijk voor een telefoon van 90 euro!

Bereik:
Het bereik is gewoon goed wij zitten op een redelijk dood punt in het netwerk maar heb itt tot mijn vorige telefoon gewoon altijd bereik.

Accuduur:
De accuduur is redelijk voor een Android telefoon van deze tijd. Hij moet elke avond aan de oplader wat natuurlijk geen probleem is opzich :).

Camera:
De camera is opzich goed bij voldoende licht goed maar bij weinig licht erg matig(zie foto onder). De camerarecorder schiet beelden in VGA kwaliteit. Niet erg best dus.

Prijs:
Voor 90 euro deze specs. Enough said :9~

Bottomline:
In deze review heb ik geprobeerd om uit te leggen hoe de telefoon werkt zonder tweaks uit te voeren omdat de meeste mensen dat niet zullen doen.

Heb jij ook een ZTE Blade (San Fransisco) (KPN-prepaid)?

Beetje kort niet?

Bevat de specs, paar kleine opmerkingen over wat je er mee hebt gedaan. Inhoudsopgave was niet echt nodig en suggereert btw ook dat je het met een custom rom hebt geprobeerd, wat ik vervolgens niet terug kan vinden
Heb je al wel gezien op wat voor site je nu zit? ;)... De mensen die deze "review" zullen lezen zullen ook tweaks toepassen.

[Reactie gewijzigd door ksborg op 18 februari 2012 11:08]

Juist omdat de Blade in Nederland geen bekend toestel is (heel ZTE is onbekend onder de meeste non-Tweakers) wordt het toestel voornamelijk gekocht door mensen die goed kijken naar prijs/prestatie verhoudingen, met andere woorden, door mensen met verstand van zaken. En juist díe mensen zetten meestal andere software op hun mobiel. Dan is het toch juist zo dat de meeste kopers van deze mobiel wél andere software op hun mobiel zetten? Ik zou testjes van andere ROM's daarom juist níet uit je review laten :)
ZTE is juist zeer populair onder tweakers. Misschien niet in Nederland maar wel wereldwijd. Op modaco komen dagelijks nieuwe roms uit, alleen zijn er al 4 devs die zeer regelmatig updates van hun versie van CM 7.2.0 releasen, naast degenen die aan CM 9.0 werken. Ook zijn er constant kernel updates. XDA is overigens een stuk minder actief met de Blade.

Enige nadeel is de kleine data partitie, maar door TPT is deze gemakkelijk te vergroten naar zo'n 325mb, doe daar nog de cpu overclock bij en je hebt niet bepaald een budget telefoon in handen. Voor dit geld (minder dan 100 euro) vind je nergens zo'n android telefoon en al helemaal niet met een 3,5 inch scherm. Dat is toch wel de grootste tekortkoming aan budget telefoons die mini schermen.
Ik heb deze telefoon aan mijn zus aangeraden. Ik ben erg onder de indruk van deze telefoon. Voor 110 euro (bij de Wehkamp) krijg je echt een zeer uitgebreide telefoon. Het is natuurlijk allemaal wel wat minder dan mijn Samsung Galaxy S, maar daar is de prijs ook naar. Toestel is niet al te snel. Laden van grote apps gaat ook behoorlijk langzaam. Maar scherm reageert behoorlijk soepel op aanraking. Het genereert geen frustraties.

Voor telefoneren, sms, e-mail checken en news lezen binnen in huis, of op werk, is dit een zeer geschikte telefoon. Voor buiten is het scherm echt een heel stuk minder tov een Amoled scherm.

Enige echte minpunt is de nogal niet super stevig overkomende plastic behuizing. Als je de telefoon laat vallen, op steen, is het denk ik al snel einde verhaal.

[Reactie gewijzigd door tHe_BiNk op 6 maart 2012 18:09]