Specificaties Socket 940 • EATX • AMD 8151 chipset - Bekijk alle specificaties

Tyan S2885ANRF Thunder K8W, 8151 (E-ATX, Sound, G-Lan, Sata, 1394) Review

Boudewijn 12 december 2007, 720 views

Tyan S2885ANRF Thunder K8W, 8151 (E-ATX, Sound, G-Lan, Sata, 1394)

Pluspunten

• Degelijkheid straalt ervanaf
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Tikje prijzig

Layout Score: 4
Ik heb nu 2 van deze boards in prive-bezit (eigen bedrijfje welliswaar) en ze draaien allebei als een zonnetje.

Ene boardje is net neuw, andere draait al 2 jaar gewoon prima (non-stop productie-server).

Overclockbaarheid is slecht aan die boards met standaardbios (geen idee of er een tweak-bios voor is), maar dat is ook totaal niet het doel van zo'n mobo.

Er zitten veel kabels bij, zoals altijd bij Tyan en ook een nette dikke manual, gewoon duidelijk dat het wat meer mag kosten. Nadeel vind ik wel dat er 'slechts' AGP opzit; als er ook PCIe op zou zitten was het een ideaal desktop mobo als je voor betrouwbaarheid gaat.

Board is vrij fors, maar ik vind de layout prima, en de boot-code-led is ook erg handig+duidelijk.

Performance voelt prima aan, maar geen synthetische benchmarks gedraaid.
IK heb ze vooral als serverboard liggen, maar de komende weken wordt er 1 in mijn

Heb jij ook een Tyan S2885ANRF Thunder K8W, 8151 (E-ATX, Sound, G-Lan, Sata, 1394)?

VInd het missen van een PCI-Express poort geen gemis als je het als serverbord gebruikt. Wanneer iemand op zoek is naar een workstation/stabiel gamebord, zoekt ie op een andere samenstelling dan bij een server.
In feite is dit ook geen server bord maar een workstation bord. Het AGP slot op dit bord is namelijk een AGP-pro slot, waardoor ook zware videokaarten die extra stroom vreten aangestuurd kunnen worden (denk dan vooral aan zware CAD/CAM kaarten).

De opvolger van dit bord, de K8WE, s2895, heeft wel PCI-e, zelfs met SLI. Voor puur server doeleinden zijn er wel betere borden te krijgen, maar dit is gewoon een degelijk workstation bord.