Nintendo Wii Sports Pack Wit Review

kstang80 3 januari 2008, laatste update op 15 april 2009, 3.626 views

Nintendo Wii Sports Pack Wit

Pluspunten

• Compact
  • Draadloze controllers
  • Batterij-indicator
  • Nunchuk werkt via Remote, dus geen aparte batterijen nodig
  • Veel leuke multi-player spellen
  • Je kan Youtube op de Wii bekijken

Minpunten

• Batterijen gaan vrij snel leeg
  • Speelt geen DVD's af
  • Weinig spellen
  • Spellen vrij kort

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 2
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 2
Vormgeving
De vorm ziet er perfect uit, lekker klein. Hij zou echt in elke hoek naast de tv kunnen passen. De controllers zien er ook goed uit, vrij veel knoppen. Er zit ook nog een "sensor-bar" voor de remotes. Er licht een blauwe gloed op als je een spel in het console steekt. Je kan er ook gamecube controllers en geheugenkaarten in steken. Aan de voorkant onder de dvd-slot kan je een sd-kaart insteken.

Graphics
De graphics zien er vrij matig uit vergeleken met de "next-gen" consoles zoals de Xbox360 of de PS3. De Wii moet je ook niet kopen als je alleen op de graphics afgaat. Vergeleken met de Gamecube zijn de graphics net iets beter, als je een HD-ready tv hebt kan je een component-kabel kopen om deze op 480p te kunnen laten weergeven (werkt niet in alle games). Dan zien de games er een stuk beter uit nog. Dat is dan ook aan te raden. Na wat spellen te hebben gespeeld, ben ik erachter gekomen dat je in het WII systeem menu wat opties aan kan passen van de TV. Je kan namelijk HDTV aanzetten en Surround Sound kiezen, als je het eenmaal op HDTV hebt gezet zie je een groot verschil t.o.v. normaal tv.

Gebruik
De controllers liggen lekker in de hand, en niet te zwaar. Mijn zoontje van twee die zwaait er ook lekker mee (ook al weet hij niet hoe hij moet spelen). Als je met meerdere mensen speelt moet je toch wel een vrij grote huiskamer hebben, anders sla je makkelijk tegen elkaar aan (met de remotes). Je kan ook niet te ver van de sensor-bar afstaan, anders reageert hij heel slecht. Vaak moet je ook recht voor de sensor-bar zitten, anders reageert de remote ook niet al te goed. De sensor-bar die laat eigenlijk als het ware de Wii "zien" waar de remotes zijn, door middel van de infrarode led-jes in de sensor-bar (http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_Remote#Sensing). Er zijn diverse draadloze varianten van de sensor-bar op de markt waardoor je dan ook wat verder van de Wii kan zitten spelen (ideaal voor mensen met een beamer). Het menu van de Wii is erg leuk, je kan het weerbericht zien van de hele wereld ook nieuwsberichten kan je lezen. Je kan er ook mee op internet (Opera-browser ingebouwd) en ook heel leuk is de Wii vote, je kan op diverse stellingen stemmen en dan zie je het eind-resultaat van alle mensen die gestemd hebben in Nederland. Met diverse vrienden kan je ook Friend-codes uitwisselen, en kan je elkaars poppetjes rond zien lopen in je Wii.

Spellenaanbod
Op dit moment zijn er nog vrij weinig spellen, maar tegen het eind van dit jaar komen er vrij veel leuke spellen uit. Waaronder ook 2 schiet-spellen a la virtua cop (Resident Evil: Umbrella Chronicles en Ghost Squad). Mario Galaxy zit er ook aan te komen, en diverse andere leuke spellen. Er zijn momenteel zo'n 15-20 spellen die vrij leuk zijn op de Wii (Monkey Ball, Mario Strikers, Resident Evil 4, Dragonball Z, Boogie, Wii Play, Wii Sport, Cooking Mama, Big Brain Academy, Eledees, Excite Truck, Kororinpa, Mario Party 8, Pangya! Golf, Prince of Persia, Red Steel, SSX Blur, Super Paper Mario, The Legend of Zelda, Trauma Center) Er komen binnenkort nog zo'n 10 exclusieve games uit die ook erg leuk lijken, dus nog even afwachten.

Heb jij ook een Nintendo Wii Sports Pack Wit?

Neem aan dat je een component kabel bedoelt voor 480p, geen composiet ;)
Sorry ja klopt haha, had het net gewijzigd. De component kabel geeft echt scherp beeld trouwens (je merkt het met Zelda)
Ik heb gewoon een setje powercells gekocht (2700) daar houden die remotes het vrij lang op uit :)
Ik denk dat je iets verder moet zoeken naar spellen, want ik kijk net even op de site van megawebshop en zij hebben 67 spellen in de catalogus staan, dat is wel iets meer dan de 15-20 die jij noemt.

Voor mij is de lol van de Wii vooral het feit dat je op een leuke gezellige manier spelletjes met andere mensen kan spelen. Ik vind het daarom juist een voordeel dat de spelletjes niet zo lang duren. Je zit dan niet zo snel vast aan een situatie dat je gewoon al weet dat je dik verloren hebt en nog een kwartier of zo door moet spelen om dat ook bevestigd te krijgen.
alle 67 goede spellen? :p want dat zei hij erbij
Mja, maar het zou ook leuk zijn als er rpg spellen voor zijn... Maar op dit moment zijn er wat meer spellen voor uit, vooral in Amerika en Japan zijn er heeel veel...
Even vermelden dat je het principe van de sensorbalk een beetje omdraait. Het is niet de sensorbalk die de Wiimote localiseert, maar de Wiimote die zichzelf localiseert ten op zichte van de twee LED-lampjes in de sensorbalk. De Wiimote stuurt die info dan door via Bluetooth naar de Wii. Het enige wat die sensorbalk doet is infrarood licht uitstralen (daarom kun je hem ook zo makkelijk aan de kant laten liggen en 2 IR-LEDs gebruiken die je aan de muur kleeft onder het geprojecteerd beeld).

Kijk maar even op onderstaande site wat voor geinigheid je allemaal kunt uithalen met een Wiimote en PC met bluetooth connectie.
Sorry waarschijnlijk een beetje een verkeerde zinsopbouw waardoor je dit verkeerd begrijpt. Ik weet ook wel dat het IR-lichtjes zijn (zie link die ik erin heb gezet), maar een beetje onduidelijk neergezet.
De genoemde browser is helaas geen standaard functionaliteit van de Wii maar moet gedownload worden. En dat kost (vanaf juni 2007 meen ik) geld .......
Klopt, kost inderdaad punten. 1000 punten als ik me niet vergis (komt overeen met 5 euro)

Wel cool browsen trouwens... :P
Mja, maar dat kostte dus niks toen ik hem had gekocht.