Lian Li EX-33B (3x 3.5" HD Bay) Review

CDAAbeltje 1 oktober 2007, laatste update op 1 oktober 2007, 1.647 views

Lian Li EX-33B (3x 3.5" HD Bay)

Pluspunten

• Zeer compleet geleverd m.b.t. montage materiaal.
  • Zeer netjes afgewerkt.
  • Licht gewicht.
  • Zeer stille 120mm fan.
  • Ruimte voor 3 HDD's.

Minpunten

• Nog geen.

Kwaliteit Score: 5
Beste mede Tweakers,

Het betreft hier de Lian Li EX-33B HDD inbouwkit.

Deze inbouw kit is gemaakt voor een perfecte passing in de 5.25 Bay en is bedoeld om 3 extra hardeschijven te huisvesten.

Iedereen die het merk Lian Li kent weet ook dat ze alle producten van Aluminium maken, zo ook deze HDD Kit.

De kit past perfect in 3 vrije CD/DVD-Rom bays en is met 6 schroeven te monteren in de behuizing.
De montage van de HDD's gaat daarin tegen anders.
Er zit een heel scala aan schroevjes en rubbertjes bij geleverd. Deze rubbertjes schroef je aan de zijkant van de HDD die vervolgens netjes in de kit word geschoven en later vast word geklikt. (optioneel kan er nog een schroef in gedraaid worden voor extra bevestiging)

Het front van de kit is voorzien van een netjes geperforeerde fan grill waar een 120mm fan achter zit die de HDD's van frisse lucht voorziet. Hier is optioneel een stoffilter voor de plaatsen. Deze heb ik er tevens uitgelaten.
Een net logo van Lian Li in het midden moet het geheel aan de voorkant afmaken.

De fan is aan te sluiten d.m.v. een molex (word bijgeleverd) of d.m.v. een 3-pins Fan connector.

Een gebruiksaanwijzing vind je op de verpakking maar eigenlijk is deze niet nodig, de montage is erg simpel. Kind kan de was doen :)

Eigenlijk kan ik niet veel meer over deze HDD kit vertellen maar de reden dat ik deze review plaats is omdat er niet veel reviews van de vinden zijn.

Mocht je een andere review willen lezen dan wil ik je doorverwijzen naar Deze review van Tech Arp.

Heb jij ook een Lian Li EX-33B (3x 3.5" HD Bay)?

Bij mijn Lian-Li PC60 zit een stoffilter van hetzelfde materiaal. Het ziet er nutteloos uit, omdat het zo'n grote gaten heeft, maar het is best wel goed spul. Houdt toch een hoop stof tegen. Even in het water dompelen, afdrogen/haardroger en het is proper. Ik zou het er zeker niet uitlaten. Valt een beetje te zien hoeveel je pc aanstaat, hoe stoffig het in de pc-kamer is en of het er makkelijk uit te halen is (Lian-Li zijnde, zal het niet zo moeilijk zijn).

Edit: In die Tech Arp review zie ik dat je de fan grill er net zoals de hdd plaatjes er gewoon kan afhalen. Easy as hell dus. :)

[Reactie gewijzigd door Noel op 1 oktober 2007 19:58]

Juist omdat ik het stoffilter er niet bijzonder uit vond zien heb ik het eruit gelaten. Heb trouwens nergens stoffilters voorzitten :)

Wat betreft de fan gril, ja die is er opzich best makkelijk af te halen alleen deze zit standaard vast met een aantal schroevjes.

Wat je zegt, het is en blijft Easy As Hell :)
Zoals Noel aangeeft, ik heb ze zelf ook erin gelaten en die dingen stoppen belachelijk veel stof ondanks dat het een gatenkaas lijkt.
Verder een leuk reviewtje, vrij kort maar wel duidelijk.
Kzal er nog eens overna denken om er toch een stoffilter tussen te stoppen :)

Wat betreft de korte review, jah kan er helaas niet meer over vertellen :P Maar hoop dat ie wel duidelijk is :)
Ik ben ook van plan om deze te kopen! Alleen wat ik me afvroeg is het volgende, is deze ook te gebruiken in een andere kast dan een Lian Li? Ik heb zelf een Antec NSK6580 en ik heb hier nog 3 vrije 5,25 inch sloten, deze zou ik graag vervangen door de EX-33B alleen weet ik dus niet of dit mogelijk is.