Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

AndyMan8 30 september 2007, 3.241 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Pluspunten

• Zit goed
  • Niet zo duur
  • Perfect geluid
  • goed design

Minpunten

• lang draad
  • mist een beetje bass
  • cheap plastic

Bij de mediamarkt haalde ik de sensheiser op een zaterdag. Ik had een nieuwe koptelefoon nodig ter vervanging van zo'n philips ding. in de winkel wou ik een senheiser dus nam ik maar wat er voor mij uitzag de beste qua prijs/kwaliteit.
Uit de doos gehaald kwam ik er achter hoe lang die draad is... dat maakt niet zo veel uit want je kan hem altijd nog oprollen. De koptelefoon voelt een beetje erg plastic'erig maar maakt toch een stevige indruk. het geluid dat eruit komt is brilliant alleen mis ik naar eigen zegge een beetje bass. Maar overal is dit een zeer goede koptelefoon als je niet te veel wilt uitgeven maar toch kwaliteit wilt!! :*)

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

Ik heb een (inmiddels 4 jaar oude) Sennheiser HD 437 en daar is het geluid ook, inc. de bass erg goed van. De lange draad noem ik nou juist een pluspunt, zeker voor (amateur-) DJs of als je PC ver weg onder een tafel staat.

Enige minpuntje dat ik heb ontdekt in al die jaren (kabel is zelfs katten-kauw proof gebleken) is het oordorp-schuif mechanisme, dat door de sijtage toch enigszins 'lichtjes' gaat worden.
deze heb ik ook, idd een super lange draad :P
Mijne is net opgehaald voor reparatie/vervanging nadat de linkeroorschelp geen geluid meer voortbracht.

De kwaliteit die er uitkomt heeft me wel verbaasd voor de lage prijs (toendertijd 15,-!).
Ik heb er ook eentje, voor dit geld vind je geen betere. De geluidskwaliteit is echt uitstekend, persoonlijk vind ik de bas perfect, alles is goed in verhouding.
Ook ik bezit deze koptelefoon. Voor de prijsklasse onder 30 euro kon ik geen betere vinden. Ook verbaasde ik me over de lange draad, maar rol deze telekens om mijn mp4 heen.

Eerst vond ik het vervelend op mijn oor zitten maar na een dag dragen merk je hier niks meer van.
De prijs/kwaliteit is wel heeel goed bij deze headset dat moet gezegd worden hoor ;)