Synology DiskStation DS210J Review

mrwolf 10 februari 2012, laatste update op 10 februari 2012, 1.796 views

Synology DiskStation DS210J

Pluspunten

• Modbaarheid
  • Design
  • Kwaliteit en stabiliteit

Minpunten

• Beperkt geheugen

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb deze Synology NAS nu ruim 2 jaar, en het is een super-apparaat. Ik ben overgestapt van een Conceptronics CH3SNAS naar de Synology, en ik heb er geen seconde spijt van gehad.

Ik gebruik de NAS voor heel wat doeleinden:
- Download NZB's met SABnzbd
- Sickbeard voor tv-shows beheer
- Couchpotato voor filmbeheer
- MySQL-database voor XBMC en kleine websites
- Websites voor persoonlijk gebruik
- Backup-server naar Amazon S3
- Fileserver voor mijn thuisnetwerk

De modbaarheid van de Synology-producten is enorm, en ook op Tweakers is hier veel over terug te vinden. Momenteel zijn deze NAS-sen vrij goedkoop tweedehands, en als je denkt dat je eraan toe bent: doen!

Omdat de DS210j een 'budget'-model is met wat minder geheugen zul je wel tegen een aantal problemen aanlopen. Zo is de downloadsnelheid met SABnzbd max 1,5MB/s, waar bijvoorbeeld Newsleecher op mijn PC het viervoudige haalt. Ik vind het overigens geen probleem, want of een film nu in 2 uur gedownload is of in 30 minuten, zoveel haast heb ik nou ook weer niet.

Het gaat te ver om hier alle voordelen van Synologyproducten te noemen ten opzichte van de concurrentie, maar als je een NAS overweegt, en je wil niet meteen de hoofdprijs betalen voor een nieuw model, kijk dan eens serieus naar de DS210j!

Heb jij ook een Synology DiskStation DS210J?

Een handleiding vind je hier.

Mijn buckets op Amazon zijn ongeveer 10GB, maar alleen de verschillen worden daadwerkelijk verstuurd, dus ergens tussen de 200MB - 2GB per week.
gebruik nzbget en je snelheid verviervoudigd..... sabnzbd is zeer traag
Gebruik torrents via een private torrent tracker en het gaat nog sneller.
"MySQL-database voor XBMC"
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Klinkt interessant!

Hoeveel data backup je naar Amazon?

[Reactie gewijzigd door Leader98 op 10 februari 2012 10:23]