Specificaties zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen) Review

blackmilo 14 februari 2012, 926 views

Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)

Pluspunten

• Draagcomfort.
  • Geluidsweergave.
  • Sterkte van de kabel.
  • Gewicht.

Minpunten

• Een klein haarscheurtje bij de band.

Waarom heb ik deze koptelefoon gekocht?
3 jaar geleden (2009) heb ik deze koptelefoon gekocht omdat ik zelf drums speel en hierbij een fatsoenlijke koptelefoon nodig heb. Natuurlijk had ik ook oortjes kunnen kopen maar daarbij is de geluidsweergave meestal niet zo helder als bij een koptelefoon. Ook gebruik ik hem in de winter op de fiets, en dan zijn de grote kussens die je oor omsluiten heel erg fijn!

Waarom Sennheiser?
Ik heb 5 jaar lang een Sennheiser HD480 gebruikt die origineel van mijn vader was, maar na een tijd gebruiken begon deze aan mijn hoofd te klemmen. Ik dacht (nog steeds geen spijt van) van, laat ik Sennheiser een 2e kans geven en kijken welke koptelefoons ze tegenwoordig in de aanbieding hebben. Natuurlijk heb ik ook even een blik geworpen op AKG koptelefoons.

Comfort
De koptelefoon zit op je hoofd met een kussen van ongeveer 1CM dik. Tegen je oren zit niks, wel er om heen, de kussens zijn groot genoeg zodat er geen druk op mijn oren komt en ik behoorlijk lang kan luisteren zonder maar iets van de HD595 te merken.

--in aanbouw ( Mijn eerste review dus graag opmerkingen wat ik kan toevoegen!)

Heb jij ook een Sennheiser HD 595 (Grijs, Groen)?

Die scheurtjes komen inderdaad vaker voor bij de 5xx serie.

Mag ik vragen waarom je voor een open koptelefoon heb gekozen? Ik zou denken dat je bij drummen meer baat hebt bij een gesloten systeem of goede dempende in-ears.
de kwaliteit van mijn drumset is niet al te goed maar ik gebruik de koptelefoon ook gewoon om muziek mee te luisteren(rock/metal) en ik had hiervoor een hd 480 die ook open was en dat beviel mij wel
Ik vind nu juist de kabel bagger. Stug, cheap ass look and feel. Ik had hiervoor de AKG701 wat een verschil in alleen al de kabel.
Het gaat mij ook niet om punten, het gaat mij er uiteindelijk om dat mensen in de toekomst iets hebben en dat het informatief is.