Sennheiser HD 555 (Grijs) Review

Cyberslak 28 september 2007, 3.670 views

Sennheiser HD 555 (Grijs)

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit met veel detail
  • Stevig en buigzaam
  • lange kabel (3m)
  • standaard met Jack plug
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• aangesloten met verloopplug erg veel gewicht op de aansluitingr.
  • soms iets te lange kabel (2m was voldoende geweest)
  • omgevings geluid (in lawaaierige omgeving)

Dit is een stevige Hoofdtelefoon met goede prijs/kwaliteit verhouding. Zo'n driekwart jaar geleden aangeschaft om mijn muziek ervaring te verbeteren en anderen daarmee niet tot last zijn.
Het gaat hier dus om een hoofdtelefoon die qua geluidskwaliteit vergelijkbaar moest zijn met een goede hifi set.

Geluidskwaliteit
Met de geluidskwaliteit zit het wel goed, zeker in de hoge tonen zit veel detail. De basweergave is ook goed en niet te overdreven. Het is wel een open systeem dus is dit niet echt geschikt in een lawaaierige omgeving.

Bouwkwaliteit en Gebruikersgemak
De hoofdtelefoon voelt erg stevig aan en zit ook erg comfortabel. Hij is uitgevoerd in het type circumaural (over het gehele oor), wat o.a. het draagcomfort ten goede komt. Ondanks de grootte van de hoofdtelefoon heeft hij maar een gewicht van rond de 260g.
Een nadeel is het gewicht van de connector zodra gebruik wordt gemaakt van de verloopsterker. Eigenlijk is dit heel eenvoudig op te lossen door gebruik te maken van een verloop kabeltje (zie o.a.: http://www.headphone.com/...hth-inch-plug-adapter.php )

Onderhoud
Onderhoud is goed zelf uit te voeren, alles is eenvoudig te openen en te vervangen. zie dit pdf document voor meer informatie.

Heb jij ook een Sennheiser HD 555 (Grijs)?

Hoi, Ik own de HD650 geweldige koptelefoon :)

Je hoeft de muziek niet meer te analyseren maar je zit er middenin :P
Maar het valt ook onder een andere prijsklasse dan de 500 serie

Pricewatch:
HD 555 - 76,20
HD 650 - 279,-

Vandaar mijn argumentatie van goede prijs/kwaliteitsverhouding. ;)
Maar ik heb voor de rest geen ervaringen met de HD 650 dus weet niet hoe deze zich verhoud ten opzichte van de HD 555.
vergeet niet dat de 650 nog een koptelefoon versterker nodig heeft, dus tel er nog is 200 bij op.
Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk he. Ik heb sowieso al de neiging om m'n koptelefoon in de versterker te duwen en niet in de PC. Zeker van de 650 kan ik me nauwelijks voorstellen dat je hem voor aan je iPodje koopt. (Te lomp en open)
Zie voor meer info over deze Sennheiser hoofdtelefoon o.a. deze Got topic ;)

Daar staat ook een vergelijking met de 600 serie.

[Reactie gewijzigd door Cyberslak op 28 september 2007 16:01]

Het is inderdaad een zeer fijne koptelefoon, maar ik vind niet dat je het feit dat hij open is als minpunt mag aanmerken, daar je daar bij aanschaf duidelijk voor gekozen hebt. Sennheiser biedt in dezelfde klassen telkens open en gesloten koptelefoons aan, dus je had gewoon een gesloten variant kunnen kopen ;).

Daarnaast vind ik het een beetje onzinnig om deze koptelefoon te gebruiken voor draagbare media; de verloopstekker die erbij zit is al groter dan de gemiddelde MP3-speler zo ongeveer ;). Ook merk ik persoonlijk dat ik het wel warm krijg na een paar uur muziek luisteren.
Heb het laatste aangepast, want ik ben het met je eens dat draagbare media onzin is, omdat je dan ook al beter af bent met ee gesloten systeem, een korter snoer en een kleinere plug (wat overigens ook bij deze eenvoudig te vervangen is). :P

Verder heb ik voor een open systeem gekozen omdat ik het niet in lawaaierige omgevingen gebruik en ook om minder last van warme oren te krijgen (waar je na een paar uur id toch last van krijgt).
Dus het minpunt geld niet zozeer voor mij persoonlijk, maar meer in het algemeen voor dit type hoofdtelefoons. ;)