Corsair Vengeance K90 (International English) Review

starboy0612 5 februari 2012, laatste update op 5 februari 2012, 2.417 views

Corsair Vengeance K90 (International English)

Pluspunten

• Toets-aanslag
  • Polssteun
  • Aluminium behuizing
  • 100% ghost free

Minpunten

• Lager gelegen G-toetsen

Had al een tijdje een Logitech G19, toen ging mijn Logitech G500 muis kapot. Toen besloten om een gloednieuw setje te bestellen van Corsair. Ik ben gegaan voor de Corsair M60 (ook hiervan heb ik een review geschreven) & de Corsair K90.

Gebruik de Corsair K90 nu al een aantal weken, en ik moet zeggen heb 1 dag moeten wennen. Maar zal nu al niet meer terug willen. De "Cherry-MX-Red" mechanische toetsen werken geweldig, voelen zeer solide aan, en je voelt en hoort of je een toets ook goed raakt.

Op het eerste gezicht:

Toen ik doos binnen kreeg viel het me eigenlijk al meteen op dat de doos een stukje zwaarder was dan ik gewend was, alles zat netjes verpakt in de doos. Zoals ik wel gewend was van corsair producten. De stevige aluminium behuizing voelt zeer solide aan en door het gewicht blijft deze ook goed op zijn plaats liggen.

Het gebruikt:

Eenmaal uitgepakt wilde ik natuurlijk meteen het toetsenbord gaan gebruiken, deze wordt aangesloten door 2 USB-aansluitingen. Ook zit er op het toetsenbord 1 USB-aansluiting. Omdat de toetsen vrij hoog op de aluminium behuizing liggen komt de backlight er heel mooi onderuit. De helderheid van de backlight kun je op 3 niveaus instellen met een druk op de knop. De volume control knop aan de rechterkant voelt ook zeer degelijk aan. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het toetsenbord en heb ik nog geen mankementen kunnen ontdekken.

Minpuntje:

Het enigste (heel klein) minpuntje is dat de G-toetsen aan de linkerkant wat lager liggen als de rest van het toetsenbord. Ik denk persoonlijk dat het meer een kwestie van gewenning is. Het viel me op in het begin, maar nu is het al normaal.

Conclusie:

Ik heb een vrij lange tijd gebruik gemaakt van Logitech, toetsenborden en muizen. Ik zal nu al niet meer terug willen naar mijn oude Logitech G19, de K90 werkt perfect in alle opzichten. Ook voor lange stukken typen, lange game-sessies helemaal top. Ik heb nog niks kunnen vinden wat vervelend of lastig is.

Corsair heeft echt een mooie line-up neer gezet en kan makkelijk vergeleken worden Logitech en Razer. Dus wie weet wat de toekomst nog gaat brengen vanuit Corsair op dit gebied.

Heb jij ook een Corsair Vengeance K90 (International English)?

dat is volgens mij gedaan zodat je wat makkelijker de G toetsen en de andere uit elkaar kan houden
Hey starboy0612,

Vrij korte review, maar wel lekker duidelijk!
Over die G-toetsen, ik kan me niet voorstellen dat je dat als negatief iets ziet.. Hoe vaak is het mij op mn G110 bord al wel niet gebeurd dat ik op G1 druk in plaats van escape!
Door het verschil in hoogte merk je het verschil tussen de veel meer gebruikte esc toets, en de g1 toets veel beter. Maar ik denk dat dit een zaak is van persoonlijke voorkeur:)
Ik wilde 4 sterren geven, maar toch 3 omdat hij wel wat aan de korte kant is.

Heath
redelijke review goed ingedeeld.
ik mis alleen nog wat meer foto's wat meer text misschien kan je dan wat dieper ingaan op de gebruikservaring dan alleen op de technische vlaken.
@ abn19:
Ik heb het er ook bij gezet dat het een gewenning is, alleen dat was het enige wat me echt opviel aan het K90. Het went inderdaad snel.

@ Heath:
Klopt inderdaad dat het wat aan de korte kant is, alleen ik heb hem nog niet zo heel lang. Dus wil er toch wat langer mee aan de slag gaan vervolgens zal ik hem dan nog wel wat gaan uitbreiden. Toch bedankt voor je 3 sterren:)!

@ Supsooi:
Zoals ik hierboven al zei, ik wil hier nog meer over gaan schrijven, maar op het moment heb ik hem nog te weinig gebruikt om hier dieper op te kunnen in gaan. Over 1 maandje ga ik deze weer bij werken met mijn laatste ervaringen.
even een vraagje over het toetsenbord:
is de SHIFT-toets links een grote of een kleine toets. Google afbeeldingen laat de helft met grote toets en de helft met kleine toets zien.

persoonlijk vind ik een kleine SHIFT toets links een behoorlijk minpunt...

prettige duidelijke review!
ScorpionSquad,

De shift-toets is wel klein aan de linkerkant.
Ik heb mijn keyboard geretourneerd. De kleine shift op de EU versie is niet werkbaar, je overstresst je pink er mee bij gewoon typen (en bij EDSF config).
Ik wacht tot aanbieders de US versie gaan aanbieden.
Hoe bevalt het toetsenbord? ben van plan deze mss ook te kopen
Hoi Salisje,

Hij bevalt nog steeds goed, werkt goed en de mechanische toetsen zijn toch wel een heel verschil dan het grootste gedeelte van de rest van de toetsenborden.

Het geheel voelt gewoon heel stevig en degelijk aan. Dus nog steeds heel blij mee.
mooi :D dit lijkt me een goede vooruitgang vanaf me logitech illuminated keyboard. eindelijk grote linker shift en hoge toetsen.