Specificaties Small form factor, 2 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

In Win BP655 Review

PeterPiaggio 6 februari 2012, laatste update op 16 februari 2012, 2.075 views

In Win BP655

Pluspunten

• Goedkoop
  • Voedingskabels perfekt van maat
  • Netjes afgewerkt

Minpunten

• Voedingsfan hoorbaar
  • Behuizing resoneert
  • 1 interne bay van 3,5" is niet van standaardformaat
  • Kabel voor frontpanel iets te kort

Kwaliteit voeding Score: 3
Doel van het systeem
Kleine thuisserver gebouwd na gestage uitbreiding van het aantal pc's. Het gaat hierbij over het op alle lokaties eenvoudig beschikbaar zijn van bestanden. Voorwaarden: zuinig en goedkoop. Daarom alles ingebouwd in deze fraaie, compacte en goedkope behuizing. De 1TB schijf is ingebouwd als systeem en opslagschijf (niet zo professioneel maar aangezien dit mijn eerste servertje was wilde ik low-budget beginnen). De 2TB schijf heb ik in de hotswap bay gebouwd. Deze dient als serverbackup. Eventueel kan ik zo alle data eenvoudig meenemen.

Gebruikte componenten in het systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350IA-E45¤ 92,89¤ 92,89
1Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB¤ 95,40¤ 95,40
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB¤ 111,40¤ 111,40
1Microsoft Windows Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients¤ 48,99¤ 48,99
1In Win BP655¤ 49,48¤ 49,48
1Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay¤ 20,40¤ 20,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G¤ 18,20¤ 18,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal¤ 436,76

Inbouw
De behuizing was keurig verpakt. De voorzijde is van kunststof, de rest van de behuizing van metaal. Inbouwen van de componenten was geen enkel probleem. Één boven en één zijkant kun je verwijderen waardoor er alle ruimte is om er bij te komen. Eerst even de standaard fan van 80 mm (lawaaiig) vervangen door een stil exemplaar.
Inbouwen van het moederbordje is een fluitje van een cent. Kabels van de voeding zitten keurig op de juiste plaats. Ook het inbouwen van van de harde schijf is eenvoudig. Alles past precies. Inbouwen van twee 3,5" schijven intern gaat niet lukken, omdat één bay een lagere hoogte heeft (zogenaamd 0,8T). Een SSD op die plek is geen probleem.
De hot-swap bay inbouwen ging ook prima. Het is wel noodzakelijk om eerst het geheugen te plaatsen en daarna pas de hot-swap bay (fantastisch ding trouwens). Daarna WHS 2011 m.b.v. van een losse DVD-speler geïnstalleerd. Ook dit leverde geen problemen op.
Het aansluiten van de kabeltjes voor het frontpanel is wel lastig. Het kabeltje is net iets te kort waardoor het iets strak staat. Op de foto is dat te zien.
En daarna kon de kast alweer dicht...

Ervaring na zes weken t.a.v. behuizing.
De behuizing staat in een dichte inbouwkast van onze woning. Het systeem wordt niet warm. De koeler van de voeding is wel duidelijk hoorbaar (daarom drie sterren). Het kastje heeft de neiging te resoneren. Daarom een stukje rubber onder de behuizing gelegd. Ben erg tevreden over het kastje en zou er gerust nog één kopen indien nodig.

Heb jij ook een In Win BP655?

Heb jij de fan vervangen?
Nee, het servertje staat alweer een jaartje te draaien in een afgesloten kast. Ik was het nog wel van plan, maar als iets eenmaal draait....
Lijkt het je makkelijk de fan te vervangen? Zou er plaats zijn voor een intake fan bevestigd aan de bovenkant?