Silverstone SST-LC17B-C (mATX, Geen PSU, Cardreader, Zwart) Review

Reteip 26 september 2007, 599 views

Silverstone SST-LC17B-C (mATX, Geen PSU, Cardreader, Zwart)

Pluspunten

• Mooie en strakke afwerking
  • Ideale hoogte om een monitor op te zetten.
  • Goede koelopties
  • Stille kast voor toch behoorlijke koeling.
  • Veel ruimte voor 3.5" HD's
  • Zowel ATX als microATX

Minpunten

• De blauwe leds voor HDD en Power zijn strak in het design, alleen wel heel erg fel. Ik heb er wat zwakkere blauwe leds ingezet om niet mijn hele kamer te verlichten in het donker.
  • De 5,25" bays zijn alleen geschikt voor interne hardware, of CD-ROM spelers. Een mooi fan controllertje of iets dergelijks is al snel onmogelijk. 1 3.5" bay is daarvoor maar beschikbaar.
  • De middelste 3.5" bay is verbonden met een dwarsstang. Met ietwat resonerende HD's word de kast al snel een klankkast. Dit is op te lossen door de stang eraf te halen, alleen is een monitor of veel gewicht op het midden van de kast plaatsen dan minder wenselijk.

Ik heb deze kast gekocht om een stille desktop oplossing te maken met een HTPC design. Het is uiteindelijk de bedoeling dat deze kast onder mijn TV bij mijn versterker komt te staan. Qua grootte en formaat is de kast hiervoor ideaal.

De kast is stil, en toch goed te koelen. De HD's zijn apart te koelen met 96mm fan's. De twee fans die meegelevert worden zorgen voor de uitlaat in de kast, dit zijn 80mm fan's. Ik was van plan deze te vervangen, maar ze blijken erg stil te zijn.

Het inbouwen en de ruimte in de kast is voor mij ruim voldoende. Ik heb een GForce 8600GT met passieve koeling welke 2 sloten gebruikt. Een Hauppauge 500 TV kaart, en een Terratec 7.1 PCI DDL kaart er op aangesloten. De Hauppauge kaart is qua lengte ongeveer het maximum als erachter HD's in de bays zitten.

De hoeveelheid ruimte intern voor 3.5" is indrukwekkend. Helaas is de middelste bay vrij gevoelig voor resonantie. De dwarsbalk om de bovenkap te ondersteunen tegen doordrukken rust op deze bay's. Hierdoor dient de kast al snel al klankkast voor HD trillingen.

De twee 5.25" bays zijn geschikt voor intern gebruik, of CD/DVD spelers. Deze maken het systeem wat minder geschikt om te modden met fancontrollers en andere frontendjes. Alleen de (enige) externe 3.5" bay is hiervoor geschikt. Bij mij werd het systeem standaard gelevert met geheugenkaartlezer en media aansluitingen in deze bay (USB/Firewire en geluid).

Al met al bevalt de kast (ondanks de nadelen) heel erg goed. Ik heb wel zwakkere ledjes in de HD led en Power led gestopt. Deze zijn extreem fel blauw. Heel mooi, maar het verlicht mijn volledige slaapkamer.

Heb jij ook een Silverstone SST-LC17B-C (mATX, Geen PSU, Cardreader, Zwart)?