Specificaties GF FX 5700 Ultra, 128MB - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB (Dual DVI, Vivo) Review

DP Kunst 21 april 2005, 668 views

XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB (Dual DVI, Vivo)

Pluspunten

• Dual DVI
  • Video In en Video Out
  • Overclockbaarheid

Minpunten

• Stock koeler is lawaaierig
  • Geen Flash / Mod mogelijkheden
  • Geen mogelijkheid tot TV + CRT/TFT mogelijkheid

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze kaart gekozen nadat ik een ATI 9600XT in mijn pc heb gehad die tot 2 keer toe niet werkte. Ik heb toen wat benchmarks bekeken en daar kwam uit dat de kaart ongeveer even goed (soms iets beter) presteerde als de 9600XT van ATI.

De kaart heeft Dual DVI, dat vind ik wel makkelijk. Ik gebruik het nog niet, maar ik ben wel van plan om 2 TFT schermen aan te schaffen. Verder zaten er bij mij een cd met drivers bij. Op deze cd staat ook de register key om de kaart met de drivers over te clocken. Verder zaten er nog een paar spellen bij, maar ik weet zo niet meer welke. Ook waren er nog wat kabeltjes aanwezig voor de TV-in en TV-out en 2 DVI -> VGA converters. Dit alles zat verpakt in een stevige doos in de vorm van een "X". De prestaties van de kaart zijn redelijk tot goed. Hij komt goed mee in spellen. Half Life 2 is bijv. op 1024 x 768 goed te spelen. AA en AF maakt de kaart wel veel trager. In 3Dmark2003 haal ik met dit systeem (zie hieronder) 3990 punten.

Verder is de kaart redelijk goed over te clocken doormiddel van de drivers. Hiervoor moet je wel eesrt de register key van de driver cd instaleren. Daarna kreeg ik hem tot de volgende snelheden:
Core 475 MHz -> 550 MHz
Mem 950 MHz -> 1080 MHz
De kaart is helaas niet te modden / flashen naar een hogere kaart uit de serie. De drivers vind ik ook goed, ik heb nog geen problemen met instaleren of compatibiliteit gehad. Het enige nadeel aan de drivers is dat je niet een tv en een beeldscherm er op aan kunt sluiten, want dan moet je voor 1 van de 2 kiezen. Bij 2 beeldschermen gaat het wel gewoon goed.

De koeling van de kaart is redelijk. De stok koeler maakt wel redelijk veel geluid, maar hij houd de kaart wel koel (Core 35º idle en 42º bij het gamen). Ik heb er nu een NVsilencer2 opzitten, en die houd m nog zo'n 10º koeler en is ook vele malen stiller.

Als laatste nog dit: de kaart wel vrij groot. Als je een miditower hebt moet je opletten dat die diep genoeg is, anders kom je in de knoei met je harddisk(s). Ook moet je er op letten dat je hem een aparte voedingskabel geeft, dus niet een met al een harddisk eraan, anders gaat die zeuren dat ie te weinig stroom krijgt.

Heb jij ook een XFX GeForce FX5700 Ultra 128MB (Dual DVI, Vivo)?