Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart Review

Aiii 25 september 2007, 1.175 views

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Goede contrastverhouding en responstijd (3000:1, 2ms),
  • Compleet geleverd incl. VGA en DVI kabels,
  • Geen pixeldefecten,
  • Geen ghosting.

Minpunten

• Geen extras, zoals USB-hub.

Dankzij de responstijd, contrastverhouding en resolutie is dit scherm één op één te vergelijken met de Samsung Syncmaster 226BW, die tevens ongeveer hetzelfde kost. Het scherm wordt geleverd met zowel VGA als DVI kabels.

Waarom dan voor de LG kiezen boven de Samsung? Mijn persoonlijke ervaring met LG producten is erg goed, en ook dit scherm stelt niet teleur, alles werkt naar behoren en zonder problemen. Er zijn dan ook geen pixeldefecten, het contrast is subliem en de afwerking is prima. De monitor heeft een zilvergrijs omhulsel rond het scherm, wat ik persoonlijk prettiger vind dan het vingerafdrukgevoelig glimmend zwart dat Samsung gebruikt.

Het scherm staat op een roterende standaard, waardoor het makkelijk te verstellen is als je van zitpositie wijzigt of iemand anders iets wil laten zien.

Het stroomverbruik van dit scherm is 45 Watt in gebruik (1 Watt in stand-by) t.o.v. van 55 Watt (2 Watt stand-by) voor de Samsung.

Qua features laat het scherm in die zin wat afweten, geen extras zoals bijvoorbeeld een USB-hub en ingebouwde speakers. Het is echter de vraag in hoeverre dit een probleem is. Een beeldscherm koop je immers in die hoedanigheid en de grootte van het scherm en de contrastverhoudingen/resolutie maken in die zin een hoop goed ten opzichte van andere schermen die deze extras wel leveren.
Er wordt gebruik gemaakt van OSD dat makkelijk te bedienen is middels de knoppen onder het scherm.

Ten slotte is de prijs acceptabel voor hetgeen wat er geleverd wordt. Het is geen prijskraker ten opzichte van de concurentie, maar doet qua kwaliteit er ook niet voor onder en is het dus meer dan waard.

Heb jij ook een LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart?

Leuke review.

Ik heb deze zelf ook gekocht, eigenlijk omdat het dezelfde specs als de samsung had en veel goedkoper was. Nadeel was dat ik een beetje last had van de dynamische contrast en een soort ghosting achtige praktijken.

Na een hele hoop forums doorgelopen te hebben vond ik een icm profiel van een specialist en het ziet er nu nagenoeg perfect uit.

Mocht iemand dit willen hebben, mag je me gerust mailen.

d-loc (affenstarte) gmx (punt) net

[Reactie gewijzigd door Consiglieri op 25 september 2007 13:31]

@Consiglieri

Ik zou er wel belang bij hebben , heb het scherm ook en ben er erg blij mee maar is mijn eerste tft en zit nogal te stoeien met de instellingen alsook het programma forte manager

[Reactie gewijzigd door GCT-Zen op 25 september 2007 16:21]

Hadden jullie ook problemen bij het afspelen van DVDs, waarbij een soort van fel gekleurde blokjes zichtbaar worden bij snelle overgangen?